Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurhal, Ersin
dc.contributor.authorKalyoncu, Nesrin
dc.contributor.authorKeçeci, Ayla
dc.date.accessioned2019-07-19T08:05:23Z
dc.date.available2019-07-19T08:05:23Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationTurhal, E., Kalyoncu, N., Keçeci, A. (2019). Çalgı derslerindeki öğretmen-öğrenci iletişiminde “transaksiyonel analiz ego durumları. Sanat ve Tasarım Dergisi, 8 (2), 42-65.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2111
dc.description.abstractBu araştırma, Eric BERNE’nin “Transaksiyonel Analiz (TA) Kuramı”na dayanmaktadır. Çalışma; bir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde, bireysel çalgı derslerindeki öğretmen-öğrenci iletişiminde kullanılan “ego durumlarını” ve “transaksiyonları” belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu, araştırmanın yapıldığı lisede görev yapan çalgı öğretmenleri (N=15) ile öğrencilerin (N=83) tümünü kapsamaktadır. Araştırma verileri, Arı (1989) tarafından geliştirilen “Ben Durumları Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin “Koruyucu Ebeveyn” ve “Yetişkin” ego durumlarını ağırlıklı olarak kullandıkları saptanmıştır. Öğrenciler kendilerine göre “Koruyucu Ebeveyn”, öğretmenlerine göre ise “Uygulu Çocuk” ego durumlarını ağırlıklı olarak kullanmaktadır. Her iki taraf da en az “Eleştirel Ebeveyn” ego durumunu kullanmaktadır. Öğretmen ve öğrenci iletişiminde, “tamamlayıcı transaksiyon” gerçekleştiği saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research is based on Eric BERNE’s “Transactional Analysis (TA) Theory”. The study was carried out to determine the “ego states” and the “transactions” in terms of Transactional Analysis, which are mainly used in teacher-student communication in one-to-one musical instrument lessons at an Anatolian Fine Arts High School in Turkey. Research sample was consisted of all music students (N=83) and the instrument instructors (N=15) at the school. The research data were collected by “The Ego States Scale” developed by Arı (1989). The results indicated that the teachers mainly use “Nurturing Parent” and “Adult” ego states. The students use mainly “Nurturing Parent” ego state according to themselves, and “Adapted Child” according to their teachers. Both of the groups use “Critical Parent” ego state least. It was found that “complementary transaction” occurred in the teacher-student communication.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇalgı Dersien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectTransaksiyonel Analiz (TA) Kuramıen_US
dc.subjectEgo Durumlarıen_US
dc.subjectTransaksiyonlaren_US
dc.subjectMusical Instrument Lessonen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectTransactional Analysis (TA) Theoryen_US
dc.subjectEgo Statesen_US
dc.subjectTransactionen_US
dc.titleÇalgı derslerindeki öğretmen-öğrenci iletişiminde “transaksiyonel analiz ego durumları”en_US
dc.title.alternative“Transactional analysis ego states” in teacher-student communicatıon in musical instrument lessonsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentBölüm Yoken_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2083-7487en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster