Yazar "Ağaoğlu, Esmahan" için Yüksek Lisans listeleme
-
Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde toplam kalite yönetimi uygulamaları
Kovancı, Gülten (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmanın amacı, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin okullarında uyguladıkları toplam kalite yönetimi hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Tarama modelinde desenlenen ... -
Beden eğitimi öğretmen adaylarının toplam kalite yönetimine ilişkin yönelimleri
Çeliksoy, Sema (Anadolu Üniversitesi, 2002)Üniversitelerde, özellikle öğretmen yetiştiren bölümler önemli bir misyona sahiptir. Bu bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının kalite bilincine sahip olmaları gerekir ki, gelecekte görev yapacakları eğitim kurumlarında ... -
The effort of principal in improving teacher performance during of covid-19 7th Junior high school (smp) Budong-Budong, Indonesia
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Sunarto, Sunarto (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, okul müdürlerinin Covid-19 dönemi sürecinde öğretmen performansını iyileştirme çabalarına genel bir bakış sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırma, durum çalışması yaklaşımı ile nitel yöntemler kullanılarak ... -
Endüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi çerçevesinde iletişim özelliklerinin belirlenmesi : (Eskişehir ili)
Altınkurt, Yahya (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada, Endüstri Meslek Liselerinde görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi çerçevesinde iletişim özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, ... -
Farklı ortaöğretim programlarından gelen öğrencilerin yükseköğretimdeki başarılarının incelenmesi
Ağaoğlu, Esmahan (Anadolu Üniversitesi, 1986)Yükseköğrenim gören öğrencilerin mezun oldukları ortaöğretim programları ile yükseköğretimdeki başarı dereceleri arasındaki ilişkilerin incelenmek istendiği bu araştırmanın evrenini, Anadolu Üiversitesi Fen-Edebiyat ... -
İl eğitim denetmenlerinin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevleri ile ilgili görüşlerine dayalı eğitim isteklerinin belirlenmesi
Kavrayıcı, Ceyhun (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın genel amacı eğitim denetmenlerinin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevleri ile ilgili görüşleri ve buna ilişkin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu 2011-2012 ... -
İlkokulların örgüt sağlığı ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Ayduğ, Damla (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin örgüt sağlığına yönelik görüşleri ile örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin görüşlerine göre ilkokulların örgüt ... -
İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi : (Eskişehir ili örneği)
Kılıçalp, Ayla (Anadolu Üniversitesi, 2004)Sosyal bir sistem olan eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin işlerine ilişkin tutumları okulun amaçlarının gerçekleştirilmesinde önemli rol oynar. Öğretmenlerin rolünü etkili olarak uygulayabilmesi için öncelikle ... -
İlköğretim müfettişlerinin rehberlik ve işbaşında yetiştirme görevlerini gerçekleştirme düzeyleri ve alınması gereken önlemlere ilişkin görüşleri
Güngör, Akın Özgüven (Anadolu Üniversitesi, 2004)Eğitim öğretim faaliyetlerinin daha verimli hale gelmesinde ve eğitim öğretim problemlerinin çözümünde öğretmenlerin birçok yönden yardıma ihtiyaçları vardır. Çağdaş eğitim anlayışında öğretmene bu yardımı denetmenlerin ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin ekip liderliği özellikleri ve iletişim becerilerine dayalı çatışma eğilimleri
Namlu, Nuri (Anadolu Üniversitesi, 2001)Eğitim sistemi kendini çevreleyen toplumsal, politik, ekonomik sistemlerle sürekli etkileşim içindedir. Bu sistemlerdeki değişme ve gelişmeler eğitim sistem ve kuramlarını etkileyerek onlara ilişkin beklentilerin artmasına ... -
İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin kariyer ve kariyer planlamasına ilişkin görüş ve beklentileri : Eskişehir ili
Güleç, Mutlu (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırma ile resmi ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin kariyer ve kariyer planlamasına ilişkin görüşlerinin ve kurumsal beklentilerinin neler olduğu ve bu görüş ve beklentilerinde kişisel özelliklerine göre ... -
İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları : Denizli ili örneği
Çelik, Nurcan Akkaya (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırma ile ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları ile bu algıların kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin, 9 boyutta ele alınan öğretmenlerin ... -
Okul yöneticileri ve öğretmenler için düzenlenen hizmet içi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi : (Eskişehir ili)
Madden, Tuğba (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada okul yöneticileri ve öğretmenlerin katıldıkları hizmet içi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin, katıldıkları hizmet içi eğitim ... -
Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Uysal Balaban, Nilüfer (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini belirlemek için yöneticilerin kendi görüşlerine ... -
Ortaöğretim kurumlarında görev yapan branş öğretmenlerinin iş ve okul yöneticileriyle ilişkilerinden kaynaklanan stres düzeylerine ilişkin görüşleri
Bilek, İbrahim (Anadolu Üniversitesi, 2001)Birey üzerinde olumlu ve olumsuz sonuçlara neden olan stres, genellikle kişide sıkıntı yaratan olaylar karşısında yaşanan tepki süreci olarak tanımlanmaktadır. Birey yaşamını sürdürürken yaşadığı sorunlar nedeniyle psikolojik, ... -
Ortaöğretim kurumlarında görevli okul müdürlerinin öğretmenleri ödüllendirmelerine ilişkin okul müdürleri ve öğretmenlerin görüşleri
Demirkazık, Nilgün (Anadolu Üniversitesi, 2003)Ortaögretim kurumlarında ögretmenlerin denetlenmesi, değerlendirilmesi ve ödüllendirilmesi çalışmaları her yıl Aralık ayında düzenlenen sicil raporları ile gerçekleştirilmektedir. Sicil raporlarının düzenlenmesinden birinci ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolü
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ayduğ, Damla (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolünü incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. ... -
Öğretmen algılarına göre meslek lisesi okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin incelenmesi
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kara, Hilal (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerini ve öğretmenlerin demografik özellikleri bağlamında bu algılarında farklılaşma ... -
Öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşleri
Oktaylar, Alper (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile resmi genel liselerde görev yapan öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşlerinin neler olduğunu ve bu görüşlerinde mesleki kıdeme göre fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. ... -
Öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
Gençoğlan, Ozan (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca bağlı olarak öğrenci ...