Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 33, listelenen: 1-20

    • Yeni medyada göç odaklı olağandışı durum iletileri üretmeye dayalı görsel – algısal sorgulama: Tasarım tabanlı araştırma örneği 

      Erişti, Suzan Duygu; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yılmaz, Ayça (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu araştırmanın amacı, görsel algı yönetimi ve manipülatif unsurlarla sosyal medya odaklı tasarım sürecinde, eğitim fakültesinde öğrenim gören görsel sanatlar öğretmen adaylarına sorgulayıcı, eleştirel, dinamik bir bakış ...
    • Görsel okuryazarlık odaklı tasarım çalışmaları üzerine bir eylem araştırması 

      Coşkun, Necla; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Özengin, Sera (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Görsel imajların hızlıca aktığı yeni dünyayı anlamak ve anlamlandırmak için pek çok yeni okuryazarlık türü ortaya çıkmıştır. Hem medyanın hem sanatın görsel imajları hızlıca üretmekte ve tüketmekte olduğu bu yenidünya ...
    • Güzel sanatlar eğitiminde üç boyutlu modelleme ile maket tasarımına yönelik bir eylem araştırması 

      Coşkun, Necla; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Gümülcine, Ali (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Sanat eğitimi alan bireylerin günümüz teknolojilerinden yararlanabilmeleri, bu teknolojilerin getirilerini tasarım süreçlerinde kullanabilmeleri ve tasarım olanaklarını deneysel olarak gerçekleştirebilmeleri sanat eğitimi ...
    • Görsel sanatlar eğitiminde kavrama dayalı öğrenme 

      Toprak, Mustafa; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Arslan, Suzan (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Günümüz dünyasında hızlıca değişen koşullar altında bilgiyi anlamlandırmak için daha farklı düşünme becerilerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaç görsel sanatlar eğitimini de kapsamaktadır. Kavrama dayalı eğitim, üç boyutlu ...
    • Görsel sanatlar eğitiminde görsel kültürün BİLSEM öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine katkısı 

      Kıratlı, A. Dilek; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Daşdemir, Asuman (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırma ile Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) görsel sanatlar yetenek alanındaki 10-13 yaş grubundaki öğrencilerin, görsel sanatlar eğitimi kapsamında yapılan görsel kültür temelli etkinliklerin onların eleştirel ...
    • Güzel sanatlar eğitimi bölümlerindeki bilimsel araştırma yöntemleri dersine yönelik öğretim elemanı görüşleri 

      Edeer, Şemsettin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Gültekin Connington, Müge (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Sanat eğitiminde öğrenim gören öğretmen adaylarında, sanat ve bilim ilişkisine dair farkındalık oluşturmak için Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersi oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar eğitimcisi ...
    • Disiplinlerarası öğrenci kitlesi için etkileşimli tasarım dersine yönelik bir eylem araştırması 

      İnce, Metin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yavuz, Figen (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Günümüzde hızla gelişen teknoloji, bilgiye ulaşmaya çalışan bireyin kendisini sürekli güncellemesini ve bunu yaşamı boyunca sürdürmesini zorunlu hâle getirmektedir. Bu hızlı gelişim içinde her şeyi bilmek yerine, nasıl ...
    • Görsel pedagojik farkındalığa dayalı görsel sanatlar eğitimine yönelik bir eylem araştırması 

      Bedir, Erişti Duygu; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Karaman, Merve (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Eğitimi bölümündeki seçmeli sanat atölye Grafik Tasarım dersinde görsel kültür odaklı görsel pedagojik farkındalığın nasıl geliştirilebileceğini ve tasarım süreçlerine nasıl yansıdığını ...
    • Görsel iletişim projesi tasarımında bireysellik üzerine bir durum çalışması 

      İnce, Metin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Özeskici, Deniz (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Teknolojik gelişmelerle birlikte günlük hayatın hemen hemen her alanında kullanılan görsellerin önemi artmaktadır. Buna bağlı olarak görsellerin okunması, anlamlandırılması, yorumlanması ve görseller aralarındaki bağlantıların ...
    • Uzaktan öğretim yöntemiyle hareketli tipografide Gestalt kuramı : fenomenolojik bir araştırma 

      İnce, Metin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yıldız Sandal, Lefika (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Bu araştırmanın amacı, “Grafik Tasarımı III” dersi kapsamında Gestalt Kuramı’na göre yapılan hareketli tipografi tasarlama sürecine ilişkin öğrenci deneyimlerini belirlemektir. Bu bağlamda araştırma, Gestalt Kuramı öğretiminin ...
    • Kültür bozumu öğrenme-öğretme süreci üzerine bir durum çalışması 

      Toprak, Mustafa; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yıldız, Nagihan (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      Çağdaş kültürel durumda, kitle iletişim araçlarıyla yayılan kültürel metinlerin taşıdığı enformasyon miktarıyla, bunları eleştirel olarak sorgulayabilme ihtiyacı sanat eğitiminin kapsamını eleştirel ve sosyokültürel konulara ...
    • Görsel sanatlar öğretmen eğitimi bağlamında görsel kültür öğretimi 

      Coşkun, Necla; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Saribaş, Sevcan (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Bu araştırmanın amacı, 'Özel Öğretim Yöntemleri II' dersi kapsamında görsel sanatlar eğitimi bağlamında görsel kültür öğretiminin öğretmen adaylarına nasıl bir öğrenme-öğretme süreciyle gerçekleştirilebileceğidir. Bu ...
    • Görsel sanatlar eğitimcisi yetiştirmede bir yöntem olarak yaratıcı drama: : eylem araştırması 

      Soğancı, İ. Özgür; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı; Gürkan Şenyavaş, Tuğba (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Bilginin deneyimler yoluyla, yapılandırılarak öğrenilmesi yerine, sınırlı yanıtlar arasından tek doğruyu bulmaya yönelik, kısa vadeli bellek becerisi gerektiren sınav kaygılı öğrenme ortamı, bireyin yaratıcı düşünmesini ...
    • Sanatsal yaratıcılık ölçeğinin geliştirilmesi 

      Bedir Erişti, Duygu; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Erol, Songül Esin (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Bu çalışmanın temel amacı genel yaratıcılık ve bununla ilintili olarak sanatsal yaratıcılık göstergelerini ortaya çıkarmaktır. Bu genel amaç çerçevesinde ilkokul 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeyinde genel ve sanatsal yaratıcılık ...
    • Görsel iletişim tasarımı bağlamında bilgilendirme tasarımına ilişkin bir eylem araştırması 

      İnci, Metin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Küçük, Mine (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Çoklu okuryazarlıkların geliştirilmesi gerekliliğinin önemli olduğu günümüzde, insanların medya mesajlarını okumalarını ve bu sürece aktif katılımlarını sağlamak amacıyla görsel okuryazarlığın geliştirilmesi bir zorunluluk ...
    • Yer temelli eleştirel sanat eğitimi : bir eylem araştırması 

      Edeer, Şemsettin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Sesigür, Ayça (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Yer temelli eleştirel sanat eğitimi(YTESE) bireylere deneyimlerini anlamlandırma ve ifade etmesinde sorgulayıcı, yaratıcı düşünme kişisel, çevresel ve sosyal problemlere yanıt arama, doğa ve toplum gibi konular üzerine ...
    • Temel sanat eğitiminde içerik tasarımı 

      Aşkan, Aydan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Önder, Ulaş (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Bu tezde, temel sanat eğitiminin, çağdaş gereklere göre yeniden yapılandırılması ve içerikten biçime yönelen bir tasarım stratejisi ile yeni tekniklerin geliştirilmesine, ders plan ve programlarının hazırlanabilmesine ...
    • Ortaokul görsel sanatlar dersinde açık hava eğitim uygulamaları: bir durum çalışması 

      Sebik, Ceylan (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Açık havada eğitim (AHE); çoklu-duyusal deneyimleri vurgulayan, doğa, toplum ve bireysel çevreyi kapsayarak bütünleştirilmiş öğrenme yaklaşımını kullanan bir öğrenme ve öğretme etkinliğidir. Açık havada eğitim etkinliklerinde ...
    • Tasarım eğitiminde workshop etkinlikleri üzerine bir durum çalışması 

      Işır, Öznur (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Bilgi çağı, küreselleşme, kültürlerarası geçişlerin hızlanması, hızlı değişimlerin insanlar üzerinde yarattığı psikolojik baskı, katlanarak artan bilginin hala dikleşmeye devam eden eğrisi, eskiden ayrıcalıklı bir meslek ...
    • Görsel sanatlar öğretimine yönelik sosyal ağ odaklı görsel kültür uygulamalarının incelenmesi 

      Çığır, Ebru (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Teknolojik gelişmelere paralel olarak iletişim araç ve ortamlarının hızla geliştiği, çevremizde çok çeşitli, karmaşık ve sayısız imgenin yer aldığı bir dünyadan bahsetmek mümkündür. Bireyin bu dünyayı anlama, yargılama ve ...