Yayın tarihi için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 156, listelenen: 21-40
-
Ağaç baskı sanatı ve Alman ekspresyonizmindeki yorumu
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Ağaç baskı, grafik baskı tekniklerinin en eskisi olmasına karşın, bir rölyef baskı tekniği olma özelliğini koruyarak bugüne değin süre- gelmiştir. Rölyef baskı, kalıbın yüksekte kalan bölümlerine boya ver- mek ve bu boyayı ... -
Soyut sanatın çağdaş Türk resmine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Soyut sanat "dış dünyaya ait nesneleri, yani reel formları ve reel objeleri yansıtmayan" sanattır. Soyut sanatta formu yaratan renktir, form da anlatıcı değildir. Bir şeyi tasvir etmez. Empresyonistler, duygular dünyasını; ... -
Serigrafi baskı tekniği ile yapılan iç mekan karo fayansı, dekor tasarımları ve uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Dekorlu seramik sanayiinin endüstriyal boyutlarda kendini göstermesi, günümüzde 50 yıl öncelere dayanmakla birlikte dekor ve süsleme eğitimi insanoğlunun yüzyıllarca önce keşfettiği bir olgudur. Dekorlu karoların üretimlerine ... -
Başlangıçtan günümüze kadar primitif sanat ve batı sanatına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1992)İnsan türünün gelişimi sürecinde çeşitli ihtiyaçları ortaya çıkmıştır. Mağara duvarlarında bulunan, ilkçağlarda çizilmiş olan resimler, bazı ihtiyaçların en belirgin örnekleridir. Kökleri paleolitik ve neolitik çağlara ... -
Ege bölgesindeki bazı çömlek üretim yerlerinde çömlekçiliğimiz
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Tarihsel gelişimi süreci içinde toplumlar, yaşam ve düşünce biçimlerine göre dinsel, kültürel, ekonomik ve politik yönlerini ortaya koyan bir kimlik elde ederler. Bu kimlik, o toplumun yaşamakta olduğu coğrafyayla birleştiğinde ... -
Tarihsel gelişimi içinde kuş figürünün plastik sanatlardaki yeri
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Bu araştırmada, tarihsel gelişimi içerisinde kuş figürü incelenmiş, farklı yorumlamalar içinde görülen kuş figürleri sembol dilinin bir ögesi olarak alınmış ve toplumlardaki anlamı ile plastik sanatlardaki yeri üzerinde ... -
Türkiye'de soyut seramik sanatının incelenmesi ve bazı sorunlarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Araştırmadaki amaç ; Türkiye'deki soyut seramik sanatın bazı sorunlarının değerlendirilerek, soyut seramiğin uygulaması sırasında dikkat edilmesi gereken düşünsel noktaların vurgulanmasıdır. Bu doğrultuda öncelikle, soyut ... -
Litografide doku
(Anadolu Üniversitesi, 1992)İnsanoğlu varoluşundan beri çevresinde bulunan kaynakları a- raştırmış, kendine yararlı olabilecekleri de kullanmıştır. Bunun sonu- cundasürekli kendini yenileniş, yeni düşünceler ve yeni buluşlar or- taya çıkarmıştır. ... -
Seramik aydınlatmalar
(Anadolu Üniversitesi, 1992)İnsan yaşamının günlük ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla ge- liştirdiğiseramik, teknolojinin hızlı gelişmesiyle birlikte çok de- ğişik alanlarda kullanıma sunulmuştur. Seramik aydınlatma elemanlarının üretiminde ise ... -
Üç boyutlu bilgisayarlı animasyon ve yaratıcılık ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)"Üç Boyutlu Bilgisayarlı Animasyon ve Yaratıcılık ilişkisi" adlı bu çalışma; üç boyutlu bilgisayarlı animasyon yazılımlarının, ya- ratıcı kişiye sağladığı olanakları inceleyerek, bu olanakların yaratı- cı süreçteki yerini ... -
Resim sanatında fon ve figür çözümleri açısından D grubu
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Resim sanatında, fon ve figürü oluşturan; renk, leke, ışık- gölge gibi evrensel sanat kuramlarıdır. Bu kuramlarla, espas, derin- lik, boyut gibi unsurlar oluşturulur. Renk ve renklerin kanunları, zıtlıklar, değer farklılıkları, ... -
Bir bildirim aracı olarak artistik duvar uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Geleneksel Türk seramiği geçmişten kalma izlerini sürdürek gü- nümüze kadar gelmiştir. Yani dini mekanla bütünleşmesi sonucunda olu- şan bu anlam bugün Çağdaş Türk Seramik Sanatı anlayışından çok farklı- dır. Dini mekanla ... -
Üç boyutlu bilgisayar animasyonda hareket
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu tezin amacı, üç boyutlu bilgisayar animasyon sistemleri ile hareket kuramlarıarasındaki ilişkileri ortaya çıkarmaktır. Araştırmamızda üç boyutlu bilgisayar animasyon sistemlerinin sağladığı hareket olanakları incelenmiştir. ... -
Endüstriyel seramik kalıplarında kullanılan plastik malzemeler ve kalıplama yöntemleri
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Seramik üretiminde kalıp çok eski zamanlardan beri kullanıl- maktadır. İlk kalıp malzemeleri pişmiş toprak, ağaç, yumuşak taş gibi maddelerdir. Alçının kalıp malzemesi olarak kullanılmaya başlaması 18. y.y. ortalarına ... -
Geleneksel Türk seramiğinin çağdaş anlamda yeniden üretimi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Geleneksel Türk seramiği; kökeni soyut İslam düşüncesinden al- mış, Batı düşüncesiyle olan ilişkisine göre bir soyut-nesnel ikilemine dayanan dili yaratmıştır. Bu anlayış Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde gelişerek ... -
Ahlat Anadolu Selçuklu mezar anıtlarının çizgisel analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Ahlat Halife Ömer zamanında 641 de İyaz b. Ganem isimli bir kumandan tarafından Bizanslılardan alınarak İslam ülkelerine katılmış. Zaman zaman Emevilerin ve Abbasilerin eline geçen Ahlat tekrar Bizans- lılar tarafından ... -
Figüratif resimde renk-insan figürü ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Figüratif resim, görünen dünyanın düzenlenmiş mantığından çık- mış bir çizgi, biçim ve renk dilidir. Hrıstiyan dini, insan figürünün gerçekçi anlatımını yasaklıyor böylece renkler canlanıyordu. Giotto, çiğ renklerden ilk ... -
Cumhuriyet sonrası çağdaş Türk seramik sanatının gelişimi ve anlatım dili yönünden değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Türk seramiği geçmişi itibariyle çok zengin bir kültürel bi- rikime sahiptir. Orta Asya'ya kadar uzanan bu birikim, Geleneksel Türk Seramiği ile günümüze kadar gelebilmiştir. Bu çalışmada oluşum süreci içindeki Çağdaş Türk ... -
İlkel Kınık fırını uygulaması ve çağdaş formların pişirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu araştırmada Seramik ve Çömlekçilik tanımlanarak sınıflan- dırılmış çömlekçiliğin tarihçesini, üretim yöntemlerine ve ilkel fı- rınlara kısaca değinildikten sonra Kınık Köyü'nde yapılmakta olan çöm- lekçilik, üretimde ... -
Kübizm'de çizgisel düzenlemeler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Sanatçıların resimleriyle ilgili ilk düşünceleri arasında yer alan çizgisel düzenleme, resmin ilerleyen aşamalarında da bir problem ve zihin yorgunluğudur. Kurgunun sağlamlığı bu problemleri başarıyla çözmeye bağlıdır. ...