Ara
Toplam kayıt 32, listelenen: 1-10
Tüketicilerin internet reklamlarına yönelik tutumları
(2013)
İnternet üzerine yapılan akademik araştırmalar, tüketicilerin demografik özelliklerine ağırlık ve- ren istatistikî veriler sunmakta, kişilerin inanç ve tutumlarına yönelik çalışmalar sınırlı kalmakta- dır. Oysaki yeni ...
Bir Toplumsal Hareket Olarak Gezi Direnişi:Sürekli Olanı Aramak
(2014)
Gezi Parkında gerçekleştirilmesi planlanan kentsel dönüşüm projesine yönelik kitlesel tepki ve protestolar haziran ayının başından itibaren ulusal çaplı bir isyan hareketine dönüştü.Bu toplumsal hareketin sosyolojisi ve ...
Anayasa Mahkemesinin İptal Kararı Işığında Grev Hakkı ve Sınırlamaları
(2016)
Grev hakkı 1982 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nda işçilere verilmiş bir haktır. Bu hakkın kullanımında birçok güncel sorun ortaya çıkmakta ve işçiler bu haklarını etkili bir biçimde kullanamamaktadır. Kesin ve ...
Gazeteler Üzerinden Darbeler: Kırgızistan 2010 Olaylarının Türkiye Basınında İnşası
(2017)
Medya gerçeğin temsil edildiği değil onun yeniden inşa edildği bir yerdir. Konu uluslararası haberler olduğunda ise durum daha da hassas bir hale gelmektedir. Yerel haberleri vatandaşlar en azından sokakta gördüklerinden ...
Normative stakeholder theory in relation to ethics of care
(2011)
Purpose - This study aims at presenting a normative approach in adaptation of the ethics of care approach and stakeholder theory. Therefore, it seeks to present a point-of-view regarding the related issues. Design/methodology/ ...
Türkiye''de cari açık sorunu üzerine mikro temelli bir yaklaşım
(2014)
Son yıllarda, yüksek cari açık sorunu gelişmekte olan ülkeler için en önemli sorunlardan biri haline gelmiştir. Çalışmanın amacı, Türkiye deneyimi ışığında cari açığın yapısal nedenlerini araştırmak ve cari açığın nedenleri ...
Reklamda cinsel çekiciliklerin iletişim etkisi ile ahlaki değerlendirmesine yönelik tutum araştırması
(2012)
Günümüz reklamcılığında cinsel çekiciliklerin artan kullanımı ile birlikte bu çalışma, LaTour ve Henthorne ile Tai’nin çalışmasını tekrarlayarak, Türkiye bağlamı içerisinde tüketicilerin reklamda cinsel çekiciliklerin ...
İktisat Perspektifinden Postmodern Epistemolojiler
(2016)
İktisat bilimi kendisini ideolojisi olmayan bir olgu bilim olarak tanımlamasına karşın günümüz modern iktisadı; aynı olguların farklı perspektiflerde, kırılmaları ve ayrımların bir arada yaşandığı bir bilim haline getirmiştir. ...
Etkileşimli Televizyon Geleneksel Televizyona Karşı: Televizyon İzleyicisi Ne İster?
(2014)
Televizyonun etkileşimli hale gelmesi yayıncılık alanında büyük bir değişim olarak değerlendirilmektedir. Teknolojinin etkisiyle televizyon izleme kültüründe gözle görülür bir dönüşüm yaşandığı ve izleme kültürünün vazgeçilmez ...
Kar Amacı Gütmeyen Kurumların Kurumsal İtibarı: Kızılay Örneği
(2015)
Günümüz rekabet koşullarında öne çıkmak ve varlığını sürdürebilmek için arzu edilen bir itibara sahip olmak firmalar için oldukça önemlidir. Bu durum kar amacı güden kurumlar için geçerli olduğu kadar kar amacı gütmeyen ...