Yayın tarihi için İletişim Tasarımı ve Yönetimi listeleme
Toplam kayıt 217, listelenen: 61-80
-
Okuma alışkanlığı ile kitap yayımcılığının kültürel iletişim ve teknolojisine bağlı sorunları karşısında Türkiye koşulları temelinde bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırma, okuma alışkanlığının geliştirilmesini sağlamak bağlamında, Türk toplumundaki okumaya ve kitaba yönelik yaşanan sorunların nedenleri üzerinde durarak çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla ... -
Basının kamuoyu oluşturmadaki rolü ve Türkiye'de basının askeri müdahaleler öncesi ve sonrasındaki tutumu
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışmada kamuoyu oluşturma görevi ile yüklenmiş olan basının, tarihsel süreç içinde dünyada ve ülkemizde gelişmesi, bir kitle iletişim aracı olarak kurumsallaşmasıyla şekillenen işlevleri konu edilmiş, bunların yanı ... -
Günlük yaşamımızdaki değişim ve televizyon reklamları
(Anadolu Üniversitesi, 1996)"Günlük yaşamımızdaki değişim ve televizyon reklamları" adlı çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları sınırlılıkları ve tanımları yer almaktadır. İkinci bölümde, ... -
Televizyon ve spor : ''spor ve spor magazin programlarında erotizm ve şiddet
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Dünyanın varoluşundan bu yana süregelen etkinliklerden biri olan spor, insanların boş zaman yaratmasıyla birlikte gelişmeye, büyük kitlelere seslenmeye ve yayılmaya başlamıştır. Boş zamanla birlikte oyuna dönüşen yarışmak, ... -
Toplam kalite yönetimi ve eğitim alanında uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 1996)20. Yüzyılın başlarında bilimsel bir boyut kazanmaya başlayan yönetim kavramı, diğer disiplinlerin katkılarıyla çok kısa bir süre içinde gelişmiş ve pek çok yeni yönetim modeli ileri sürülmüştür. 90'lı yılların başından ... -
Fokus grup görüşmeleri ve reklamcılıkta kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Sosyal bilimlerde genel olarak iki araştırma yönteminden sözetmek mümkündür. Bunlardan ilki sayısal (nicel) araştırma yöntemidir. Bilimsel felsefe içerisinde bilimsel bilgi üreten ve tümdemgelim paradigması içinde işleyen ... -
Türk basınında kurum içi çatışmalar : -basının kamusal görevleri açısından bir değerlendirme- 1 Eylül - 31 Aralık 1995
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışma, Türk basınında kurum-içi çatışmaların, basının kamusal görevleri açısından değerlendirilmesini ve somut örnekler çerçevesinde bir durum saptaması yapılmasını amaçlamaktadır. Bu genel amaç doğrultusunda çalışama ... -
Dünya'da ve Türkiye'de basının gelişimi ile Türk basınında sporun haber öğeleri açısından incelenmesi : kavram ve kapsam açısından uygulamalı bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bir kitle iletişim aracı olarak Dünya'da ve Türkiye'de basının gelişimi ile basında spor konularının ve haber öğelerinin dağılımı problemi doğrultusunda bu çalışmada, spor ve geniş anlamıyla spor basının toplumsal yaşam ... -
Uydu iletişimi ve TÜRKSAT haberleşme uyduları sistemi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Kitle iletişim araçlarının hükmettiği bu dünya elektronik medya önemli bir konuma gelmiştir. Markoni ile başlayan elektronik iletişim, atmosferin dışında sabit bir yörüngeden sinyal alınıp verilebileceğinin keşfedilmesiyle, ... -
Türk basınının gelişiminde basında ekonomi ve ekonomi basını : kavram ve kapsam açısından uygulamalı bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Alanında atılmış bir "ilk adım" niteliği taşıyan bu çalışma, kuramsal boyutta; "iletişim ve kitle iletişimi", "bir kitle iletişim aracı olarak Dünya'da ve Türkiye'de basın; gelişimi-gazete/ cilik yapısı", "ekonomi (iktisat) ... -
Turizmde pazarlama iletişimi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Günümüzde Turizm artık döviz girdisi olmaktan öte toplumlar arası kültür hareketlerini, gelişimi ve değişimi de beraberinde getirmektedir. Bu nedenle Turizm kavramı ile birlikte Turizmin hedef kitlesi, bu kitlenin karar ... -
Eğitim iletişimi ve planlaması bölümü öğrencilerinin kimlik oluşumunda bölümün rolü ve önemi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Eğitim İletişimi ve Planlanması Bölümünde eğitim gören öğrencilerin mesleki kimlik kazanmalarında bölümün rolünün ve öneminin ortaya çıkarılmaya çalışıldığı bu çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Eğitim, ... -
Gündem belirleme modeli ve enflasyon, trafik ve sosyal güvenlik konularındaki gerçeklerle medya ve kamu gündemlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Gündem belirleme, kitle iletişim araçlarının okuyucuların ne hakkında düşüneceklerini, neyi önemli olarak algılayacaklarını zamanla etkilemesidir. Gündem belirleme yaklaşımına göre, kitle iletişim araçlarının seçtiği ve ... -
Televizyon reklamlarında çocuk kullanımının yasal ve ahlaki yönleri : -içerik analizi uygulaması -
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Reklam sektörü açısından belirli konular günümüzde gerek sektör toplantılarında, gerek seminerlerde ve gerek gazete-dergi köşelerinde tartışılmaktadır. Çocukların reklamda kullanılması ve reklamın çocuklar üzerindeki ... -
Sinema ve ideoloji 12 Eylül filmlerinin toplumsal çözümlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Sinema, toplumda yaşanan değişmeleri, çatışmaları, beklentileri yani toplumsal dinamiği, 'sanatsal gerçekliği' içinde temsil eder. Bu çalışmada Türk Sinemasında '12 Eylül filmleri' olarak nitelendirilen, 12 Eylül 1980 ... -
Reklam ajanslarındaki metin yazarlarının ortaya koydukları davranış yapıları ve varsaydıkları iletişim teorileri
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Yaratıcı insanların en önemli özelliği ve kendi varoluşlarını buldukları nokta, fikir üretme yetenekleridir. Yaratıcılık ruhu, yani araştırma, sorgulama ve olayları değiştirme istekliliği, insan etkinliklerinin her alanına ... -
Bir iletişim kurumu olarak yerel basının kamuoyu oluşumu sürecindeki işlevi ve yerel basın-kamuoyu ilişkileri : Eskişehir basını örneğinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu çalışma, Türkiye'deki yerel basına açılım sağlayabilmek amacıyla Eskişehir örneğinde ; yerel gazetelerin, kent ve kamuoyu oluşması sürecinde ne düzeyde, nasıl bir işleve sahip olduklarını saptamaya yönelik yapılmıştır. ... -
Basın ve siyaset ilişkilerinin kamuoyu oluşturma bağlamında yapısal incelenmesi ve Türkiye'de ''Susurluk Olayı''ndaki uygulamalı konumu karşısında yeniden düzenlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: Bu çalışmada basın ve siyaset arasındaki ilişkilerin; özellikle kamuoyu oluşturma bağlamında yapısal incelenmesi ve bu ilişkilerin Türkiye'de, 'Susurluk Olayı' olarak tanımlanan olgudaki rolü içinde; uygulamalı konumda ... -
Örgütsel iletişimde engel ve bozukluklar : Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1997)"İletişim, onu yayan ve alan insanlara anlamlı gelen herşeyin değişimi ve paylaşımı olup, aynı zamanda toplumun temelini oluşturan bir sistem" olarak tanımlanabilir. İnsanların birlikte yaşamaları ve bazı etkinlikleri ... -
Etkileşimli filmlerin yapım süreçleri
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: 1970'li yıllardan sonra gelişen bilgisayar teknolojisi ile birlikte sinema ve televizyon alanlarında yeni gelişmeler yaşanmaya başlamıştır. Televizyon alanında bilgisayar teknolojisinin yardımıyla etkileşimli televizyon ...