Ara
Toplam kayıt 33, listelenen: 1-10
Grafik iletişiminde sosyo-ekonomik değişkenlerle güdü kaynakları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Araştırmada; grafik iletişimin etkili gücünden "İletişim Etkileşim" yoluyla yararlanılması düşünülmüştür. Toplumda Enerji Tasarrufu bilincini yaratmada esas alınacak sloganların seçimi, bireyin güdü kaynaklarını test etmekle ...
Türk basınında dış haberlerin yeri, kaynakları ve dengesizlik
(Anadolu Üniversitesi, 1985)
Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ulusal basında dış haberlerin tarihçesi incelenmiştir. İkinci bölümde günümüz Türk basınında yer alan dış haber kaynakları yer almaktadır. Uluslararası haber akışından ...
Televizyon reklamlarında yaratıcı strateji
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
"Televizyon Reklamlarında Yaratıcı Strateji" adlı doktora tezi, bir etkileyici iletişim biçimi olarak reklamın yaratılma sürecini incelemektedir. Tezde reklam mesajının belirlenmesine ilişkin "Yaratıcı Strateji" modeli ...
İletişim düşüncesinin gelişimi ve eğitim-öğretim boyutlarıyla bir model denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
Üç ana bölüm'den oluşan bu çalışmanın birinci bölümündei iletişim kavramının tarihi gelişimi kısasa özetlendrkten sonra bellibaşlı iletişim kavram ve modelleri (Shannon Weaver, Berio, Schramm, Gerbner, Riley-Riley vb.), ...
Eskişehir yerel basınındaki reklamcılığın biçim ve içerik yönünden değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Tüm insanlar nereye giderlerse gisinler beraberlerinde kişisel mekanlarını da taşırlar. Bu mekanın boyutları kişiden kişiye, şehirden köye değişmektedir. Toplumsal yaşamımızda bu mekan tüm ilişkilerimizi etkilemektedir, ...
Türkiye'de yayınlanan kadın dergilerindeki reklamlar üzerine bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Araştırmamız, reklam ortamlarından biri olan ve içerik bakımından kadın kitlesine seslenen dergiler ve bunların içinde yayınlanan reklamların incelendiği bir alan araştırmasıdır. Bu araştırma için Türkiye'de yayınlanan 4 ...
İki boyutludan üç boyutlu görüntüye
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
Çevre incelenecek olursa, tüm objelerin iletişim sonucu meydana getirildiği görülebilir. Bir kişi veya ögeyle, bir konu hakkında bilgi, fikir ve tecrübe ortaklığı kurulması durumu iletişimin kapsamını belirler. Sibernetik ...
Türkiye'de konut kooperatifçiliği ve halkla ilişkiler : ''Kent Koop '' örnek olay
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
Çalışma, Türkiye'de Konut sorununa bir yaklaşım olarak sivil toplum örgütlenmesini "Konut Kooperatifçiliğini" ele almıştır. Türkiye'de kentleşme, nedenleri, kentleşme sorunları ve önemleri sergilenerek, Konut Kooperatifçiliği'nin ...
Halkla ilişkiler açısından 'Türkiye Nüfus Planlaması Kampanyası' : bir örgütleme ve uygulama modeli önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
Çağımızda tüm dünyada evrensel bir özellik taşıyan nüfus ve nüfus artışı, ülkemizde de başta hızlı sayılabilecek bir nüfus artış hızı ile birlikte nüfusa ilişkin çeşitli sorunları da beraberinde getirmektedir. Her ülkede ...
Fuarcılık çalışmalarının tanıtım açısından işlevi 57. İzmir Enternasyonal Fuarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Bu araştırmada tanıtımın bir işlevi olarak fuar çalışmaları incelenmeye çalışılmış ve 57. İzmir Enternasyonal Fuarı'nda fuar çalışmalarına ilişkin bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada dört bölüm yer almaktadır. Birinci ...