Ara
Toplam kayıt 33, listelenen: 1-10
Cinsel içerikli reklamlarda üçüncü kişi algısının hedonik ve faydacı ürünlerde satın alma niyeti üzerine etkisi : kültürlerarası bir karşılaştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Tüketiciler hergün çok fazla sayıda ve çok çeşitli reklam mesajlarına maruz kalmaktadır. Bu reklam mesajlarını değerlendirme süreçlerinde ise pek çok kişisel, psikolojik ve toplumsal faktör rol almaktadır. Öte yandan, ...
Yabancı pazarlarda Türk hizmet markalarına yönelik kalite algısında ülke imajı etkisi: Londra Kahve Dünyası örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Bu çalışma, ülke imajının ülke dışında faaliyet gösteren hizmet işletmelerinin algılanan kalitesindeki etkisini değerlendirmeye yöneliktir. Tutum teorisinin iki bileşenli görüşünün temel alındığı bu araştırmada ayrıca ...
The effect of cultural distance, familiarity and country image on purchase intentions
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Nijer, Osmanlı İmparatorluğu'ndan beri Türkiye ile ilişkileri geliştiren batı Afrika ülkelerinden biridir. Türkiye ile Nijer arasındaki ilişkiler kültür, ticaret ve eğitim alanlarında devam etmektedir. Buna göre, iki ülke ...
Online kitlesel bireyselleştirmede ürün değeri ve akış deneyiminin ödeme isteği ile satın alma olasılığına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Günümüzün kendine has benzersiz talepleri olan, tükettiği ürünlerle kendilerini ifade etmek isteyen tüketicileri için ve bu tüketicileri hedeflerken onlara bir birey olarak yaklaşıp aynı zamanda maliyetlerini de düşük ...
The consequences of consumer engagement in social networking sites
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Tüketici bağlılığı artan bir şekilde rekabetçi ticaret ortamındaki önemli konulardan biri haline gelmektedir. Hem araştırmacılar hem de uygulamacılar farklı kanallar aracılığı ile tüketici bağlılığının nasıl geliştirilebileceğine ...
Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Bu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizmi kavramını sosyal bilimler bütününde tekrar ele almak, etnosentrizme tüm tutum ve davranışları yönlendiren bir kavram gözüyle analiz eden bir teorik çerçeveden bakmak ve hızlı ...
Tüketicilerin organik tekstil ürünleri satın alma davranışını etkileyen değişkenler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Organik tekstil ürünleri üretimi ve tüketimi özellikle son yıllarda yaygınlaşmaya ve gelişmeye başlamıştır. Organik tekstil ürünü, çevre ve insan sağlığına zarar veren herhangi bir kimyasal girdi veya genetiği değiştirilmiş ...
Tüketicilerin satın alma kararında içsel referans fiyat seçimini etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Tüketicilerin fiyat değerlendirmelerinde belirli fiyatları kullandığı ya da baz aldığı bilinmektedir. Literatürde referans fiyatlar olarak isimlendirilen bu fiyatlar, tüketicilerin satın alma ortamında karşılaştığı fiyatlar ...
Tüketicilerin çevresel sürdürülebilirlik ve ekolojik moda konusunda bilgi düzeyi, tutum ve davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Son yıllarda çevre ile insan arasındaki ilişkinin toplum üzerinde yarattığı endişe sürdürülebilirlik yaklaşımının işletmeler için önemini gittikçe arttırmaktadır. Moda endüstrisi de yarattığı çevresel yük ve neden olduğu ...
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve kültür: Eskişehir'de kültürün tüketim tercihleri üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)
Tüketimin ihtiyaç olmaktan çok, bir gereklilik olarak algılandığı günümüzde kültürün tüketim tercihleri üzerindeki etkisi daha çok önem kazanmaktadır. Gerek uluslararası arenada gerekse bölgesel pazarlarda farklı kültürel ...