Başlık için Turizm İşletmeciliği listeleme
Toplam kayıt 165, listelenen: 20-39
-
Deneyimsel pazarlama unsurlarının otellerin bakış açısı ile değerlendirilmesi : Türkiye'deki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırma, Türkiye’de faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin uyguladıkları deneyim boyutları, deneyim türleri, deneyim sağlayıcılarda önem verdikleri deneyim türleri ve işletmelerde ön plana çıkan temaları ... -
Destinasyon uzantılarının turistlerin duygusal tepkileri, bilişsel algılamaları ve davranışsal niyetleri ile ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada destinasyon uzantılarının belirlenmesi ve destinasyon uzantılarının turistlerin duygusal tepkileri, bilişsel algılamaları ve davranışsal niyetleri ile nedensel ilişkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Destinasyon ... -
Destinasyonlara yönelik tüketici temelli marka denkliği algılarının ölçümü : Eskişehir örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir'e gelen yerli ziyaretçilerin marka denkliğine ilişkin algılarının demografik ve davranışsal özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konmasıdır. Araştırma kapsamında, ... -
Diasporaların anavatan ziyaretleri : Almanya Türk federasyon Türkiye kültür gezisi 2013 üzerine bir alan çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2014)İnsanoğlu var olduğundan beri çeşitli nedenlerle hareket halinde olmuş, münferit olarak ya da topluca bir yerden bir yere geçici veya sürekli olmak üzere göç etmiştir. Türklerin son 50 yıllık süreçteki göçlerine genel ... -
Doğa deneyimleri açık alan rekreasyon güdüleri ve tatil aktivite tercihleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Açık alan rekreasyonu olan doğa aktiviteleri, turizm, spor, eğitim, gibi farklı alanların etkisiyle hızla gelişen sosyal bir olgudur. Bu çalışmada, doğa aktivitelerinin turizm ve rekreasyon ürünü olarak pazarlanmasına fayda ... -
Doğa temelli sanal gerçeklik aktivitelerinin algılanan restorasyon, stres ve ruh hali üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu tez çalışmasının amacı, sanal doğa ortamıyla uyumlu ve etkileşimli bir doğa aktivitesinin ruh hali, stres ve algılanan restorasyon üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu kapsamda gruplar arası deneysel bir araştırma ... -
Duygusal ve sosyal yetkinliklerin estetik emek üzerine etkisi : Bir restoran zinciri örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Restoran işletmelerinde müşteri memnuniyeti, rekabet etmede önemli bir üstünlük haline gelmiştir. Günümüzde restoran işletmelerindeki emek gösteriminde fiziksel ve zihinsel boyutlardan duygusal ve estetik boyutlara doğru ... -
E-spor etkinliklerinin spor turizmi kapsamında değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)E-spor bireylerin internet üzerinden ya da yan yana dijital oyun aracılığı ile rekabet ettikleri bir spor türüdür. Günümüzde ise dünyanın çeşitli ülkelerinde e-spor üzerine birçok organizasyon düzenlenmekte, insanlar bu ... -
Eskişehir'in kültür turizmi potansiyeli ve yerli turistlerin buna ilişkin algıları üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Kültür Turizmi son yıllarda giderek önem kazanmaktadır. Bunda nitelikli turist olarak nitelendirilen kültür turisti sayısının dünyada giderek artması ve aynı zamanda ülkelerin kültür turizm potansiyelleri büyük önem ... -
Etkinlik turizmi ve etkinlik turizmi bağlamında yabancı ziyaretçi harcamalarının ekonomiye etkisi : Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Etkinlik turizmi son yıllarda güçlü bir turizm talebi yaratıcısı haline gelerek, turizm, seyahat, boş zaman ve konaklama endüstrilerine dikkat çekici bir katkı sağlamaktadır. Bunun yanında toplumlar ve destinasyonlar için ... -
Fast food restoranlarında davranışsal niyetler ve marka sadakatini etkileyen değişkenler : Eskişehir örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Günümüzde hizmet sektörünün gelişmesiyle ve pazarlama anlayışındaki değişimle, tüketici memnuniyeti ve tüketici sadakati kavramları önem kazanmıştır. İşletmelerin verdikleri hizmetler, tüketicilerin davranışsal niyetlerine ... -
Fast-Food (hızlı yemek) sisteminin Türk mutfağına uyarlanması ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Türkiye'de yiyecek-içecek sektörü son elli yıllık dönemde; batı kültürüne açılma, göç ve kentleşme, kadının çalışma yaşamına girmesi, fast-food sistemi, gıda endüstrisi ve turizmdeki gelişmelerin etkisiyle önemli değişimler ... -
Franchise sisteminin otel işletmelerinde kullanımı ve maliyetinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Otel 'franchise'ı temel olarak bir otel zincirinin (franchisor), franchise alan yatırımcıya (franchisee), bu zincirin adını, imajını ve hizmetlerini kullanması için izin verdiği bir anlaşmadır. Franchisee 'franchisor'ın ... -
Frigya Bölgesine alternatif konaklama tesisi önerisi : karavancılık
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Dünyada kamp ve karavancılığın gelişmesiyle birlikte konaklama ihtiyacının karşılanmasında çadır ve bungalovlar ile birlikte karavanların kullanılması da yaygınlaşmaktadır. Karavanlar, ekonomik tatil seçeneğiyle doğal ve ... -
Frigya bölgesinin kültürel miras turizmi kapsamında değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Son yıllarda yapılan çalışmalar kültürel mirasın korunmasının önemini ortaya koymaktadır. Konu ile ilgili alan yazın incelendiğinde; kültürel mirasın korunmasının yanı sıra turizm amaçlı kullanılmasının da pek çok çalışmaya ... -
Fuar katılımcılarının destinasyon imajı algıları: Expo 2016 Antalya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde pek çok ülke ve turistik bölge, turistlere güven sunacak ve onlara mevcut bölgelerdeki diğer yerlerden farklılaştırarak daha olumlu bir mesaj vererek onları motive edecek bir imge yaratmaya çalışıyor. Destinasyonun ... -
Gastrodiplomasi unsurlarının önem düzeylerinin AHP yöntemiyle belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Gastrodiplomasi bir ülke kültürünün gastronomi aracılığıyla başka ülke vatandaşları tarafından tanınması ve o ülkede kamuoyu oluşturulmasıdır. Gastrodiplomasi bu yönüyle bir ülkenin kültürünün tanıtılmasında köprü görevi ... -
Gastronomi deneyimi, gastronomi imajı, tatmin ve davranışsal niyetler ilişkisi : Gaziantep ve Hatay destinasyonlarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Araştırmanın temel amacı, gastronomi deneyimi, gastronomi imajı, tatmin ve davranışsal niyetler arasındaki nedensel ilişkileri ortaya koymaktır. Yerel mutfak kültürleri ile tanınan Gaziantep ve Hatay, araştırma amacına ... -
Gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği ilişkisi : Gaziantep örneği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanısıra gastronomi motivasyonu ve destinasyon tatmin değişkenlerinin ... -
Glamping işletmecilerinin özgeci davranışları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kampçılık, son zamanlarda "lüks" kavramını da içine almıştır. "Glamping" olarak adlandırılan ve İngilizce "glamorous" (gösterişli) ve "camping" (kamp yapma) kelimelerinin birleşiminden oluşan bu turizm türü; farklılık ...