dc.contributor.author | Aybek, Hilal Seda Yıldız | |
dc.contributor.author | Kılınç, Hakan | |
dc.contributor.author | İbileme, Ali İhsan | |
dc.contributor.author | Fırat, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2019-10-22T20:07:34Z | |
dc.date.available | 2019-10-22T20:07:34Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2146-5959 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZMk9EWTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/22366 | |
dc.description.abstract | Eğitim düzeylerindeki gelişimin bireysel ve toplumsal gelişime tartışmasız katkıları bulunmaktadır. Ancak literatürde eğitim düzeylerindeki değişimi büyük veri analizleriyle inceleyen yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu araştırmanın amacı, OECD ve Gapminder verileriyle birlikte 2 numaralı İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırması'na göre 2010-2015 yılları arasında Türkiye'de eğitim düzeylerinin değişimi yıl ve bölgelere göre kitlesel verilerle incelemektir. Gerçekleştirilen analizlerde beş yıl içerisinde en büyük düşüşün bir okul bitirmeyenlerde, en büyük yükselişin ise üniversite düzeyinde olduğu görülmüştür. Lisans ve yüksek lisans düzeylerindeki en büyük artışın ise Güneydoğu Anadolu Bölgesi illerinde gerçekleşmesi dikkat çekici bir sonuç olarak görülmüştür | en_US |
dc.description.abstract | The development at the level of education has an undisputed contribution to individual and social development. However, the studies which analyze the change in education levels through analysis of large dataset are scarce in the literature. The aim of this study is to examine the changes in educational levels in Turkey between the years of 2010 and 2015 in relation to year and region. To this end, Nomenclature of Territorial Units for Statistics was examined with the data received from OECD, Turkish Statistical Institute and Gapminder. The analysis of data showed that the biggest drop in five years was in the unschooled population whereas the biggest increase was in the university level. As a remarkable result, the greatest increase in the undergraduate and graduate levels was found to be in Southeastern Anatolia Region | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Türkiye Ulusal Eğitim Düzeylerinin 2010-2015 Yılları Arasındaki Değişiminin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An Examination of the Changes in Turkey’s National Education levels Between 2010 and 2015 | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Yükseköğretim ve Bilim Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 601 | en_US |
dc.identifier.endpage | 610 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Fırat, Mehmet | |