Yayın tarihi için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 45, listelenen: 21-40
-
The role of crete immigrants in development of guest housing in Bodrum
(Medwell Journals, 2016)Bodrum lived through two significant wave of migration from Crete Island in 1897 and 1923 and many Turks were domiciled in Bodrum after the population exchange. A touristic dynamism started in Bodrum in 1958. Thereupon, ... -
Şehir Otellerinde Satın Alma İşlevi: Eskişehir'deki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
(2016)İşletmeler niteliği ne olursa olsun faaliyette bulunmak ve varlıklarını sürdürebilmek için mutlaka bir satın alma yeteneğine (yeterliliğine) gerek duyarlar. Bu, tüm sektörler ve koşullar altında geçerli olan bir durumdur. ... -
Sosyal Bilimlerve Coğrafi Bilgi SistemleriUygulamalarıKesişiminde Mekân Kavramı
(2016)Mekân kavramı, Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) paket programlarının kullanımının yaygınlaşması ile birlikte sosyal kuramlarda uygulama açısından daha fazla yer almaktadır. Ancak mekân kavramına yönelik coğrafya disiplini ... -
Product life cycle of the blue cruise in Turkey
(Medwell Journals, 2016)The beginning of blue cruise in Turkey dates back to 1946, when a number of intellectuals, poets, authors, artists and politicians, went on a blue cruise and the voyage deviated from its aim and became commercialized. The ... -
Sakin Şehir Yöneticilerinin Sakin Şehir Başvuru Süreci ve Sürdürülebilirliğe Yönelik Değerlendirmeleri
(2016)Dünyada hızla gelişen sakin şehir hareketi, son yıllarda Türkiye'de de gelişim göstermeye başlamıştır. Bu hareket, şehirlerimizin sürdürülebilir destinasyonlar haline gelmesinde önemli bir araç haline dönüşmektedir. Bu ... -
Impact of Trust on Local Residents' Mega-Event Perceptions and Their Support
(Sage Publications Inc, 2017)This study examines the influence of residents' trust in government and organizing committee on their impact perceptions and support for a mega-event, namely, 2014 FIFA World Cup. Findings suggest significant relationships ... -
Examine destination loyalty of first-time and repeat visitors at all-inclusive resorts
(Emerald Group Publishing LTD, 2017)Purpose - The purpose of this study is to examine the factors that are likely to influence the loyalty behavior of first-time and repeat visitors to all-inclusive resorts. Design/ methodology/approach - Data were collected ... -
Examining the nature involvement and green consumption values of nature photography tourists
(Editura Universitatii din Oradea, 2017)This study examines the nature involvement and green consumption values of nature photography tourists. A questionnaire, developed and based on the literature, was used to collect data from the members of nature photography ... -
Sosyal Medyadaki Restoran Tüketici Yorumlarının Değerlendirilmesi: Foursquare Örneği
(2017)Sosyal medya her alanda olduğu gibi yeme-içme alanına yönelik olarak da aktif olarak kullanılmaktadır. İnternetin gelişimi ile birlikte tüketiciler yorumlarını işletmelere ulaştırma sürecinin ötesine giderek tüketiciden ... -
Cross-cultural tourist behavior: An examination of tourists' behavior in guided tours
(SAGE Publications LTD, 2017)This study attempts to explore behavioral characteristics of international tourists visiting Istanbul in guided tours, and to examine the differences and similarities among tourists of different nationalities using data ... -
Renklerin Çorbaların Tat Algısı Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
(2017)Renklerin tarihin ilk zamanlarından beri, farklı kültürlerde farklı sembolik değerler ve anlamlar içerdiği görülmektedir. Yemeğin görünüşü, özellikle de rengi, tüketicinin güvenliği ve tatmadan önce lezzet tahmini açısından ... -
Yiyecek İçecek İşletmelerine Yerel Ürün Önerisi: Çerez Tarhana
(2017)Sanayi devrimi ile doğru orantılı olarak küreselleşen dünya insanların beslenme alışkanlıklarında köklü değişikliklere sebep olmuştur. Bu yüzden insanlar fastfood adı verilen sağlıksız, obeziteye yol açan yiyecekler tüketmeye ... -
Postmodern Klanlarda Yer Alan Turistlerin Güdüleri: Otostopraıl Türkiye Örneği
(2018)Bu çalışmada, Interrail Türkiye Grubuna bağlı Otostoprail grubuna üye olan postmodern turistlerin güdülerinin neler olduğunun anlaşılması amaçlanmıştır. Çalışmanın temel varsayımı, Otostoprail grubunun postmodern bir klan; ... -
Improving check-in (C/I) process: an application of the quality function deployment
(Emerald Group Publishing LTD, 2018)Purpose Quality function deployment (QFD) is a suitable tool for understanding the expectations of hotel guests from services provided to them and designing the new one. It is also a well-known technique for improving ... -
Food culture in Ibn Battuta's travelogue
(Editura Universitatii din Oradea, 2018)Travelogues are valuable information sources about the period they were written. Ibn Battuta of Tangiers, Morocco, is a famous traveler of the 14th century. In his travelogue, Ibn Battuta exhibits a rich variety of information ... -
Cultural visitors and local residents' interactions: hippies movement at Sultanahmet in the 1960s
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2018)Hippies (and the backpackers) began to visit Turkey in mid-1960s. The "Hippie Movement" to Turkey peaked between 1965 and 1979. After the closing of the "Hippie Trail", the hippie movement witnessed a significant decrease ... -
Multidimensional scaling of spectators' motivations to attend a film festival
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2019)The purpose of the article is to examine spectators' motivations to attend a film festival in the context of demographic characteristics. For this purpose, data were collected utilizing a self-administered questionnaire ... -
Testing the EKC hypothesis for ten US states: an application of heterogeneous panel estimation method
(Springer Heidelberg, 2019)This study aims to test the EKC (Environmental Kuznets Curve) hypothesis for the ten states, having the highest levels of carbon dioxide emissions in the USA, through the independent variables of real GDP, population, and ... -
Effects of brand personality, self-congruity and functional congruity on hotel brand loyalty
(Routledge, 2019)In this study, 732 Turkish tourists from 25 five-star hotels serving in Bodrum (Turkey) were surveyed via questionnaires to investigate the effects of brand personality (BP), self-congruity and functional congruity on hotel ...