Ara
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-10
Turizm İşletmelerinde Duygusal Çaba Faktörlerinin İşe Alma Sürecinde Kullanılması Üzerine Bir Araştırma
(2008)
Hizmet endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerde çalışanlar sadece entelektüel ve fiziksel özellikleriyle değil, duygusal özellikleriyle de işe katılmaktadırlar. Bu nedenle, doğru duyguları göstermek veya duygusal çaba ...
Yatırımcı Duyarlılığı Hisse Senedi Getirileri İlişkisi: Türkiye Örneği
(2008)
Bu çalışmanın amacı, İMKB (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası)’de yatırımcı duyarlılığı ile hisse senedi piyasaları arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu amaçla İMKB-30 Endeksi ile TCMB tarafından hazırlanan Tüketici ...
A yield management model for five-star hotels: Computerized and non-computerized implementation
(2006)
The purpose of this study was to propose an enhanced yield management (YM) model that was developed based on the previous models and to test the applicability on five-star lodging properties in Turkey to identify the related ...
Konaklama İşletmelerinde Kadın ve Erkek Yöneticilerin Cinsiyet Ayrımcılığına Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması
(2008)
Kariyerinde ilerlemek isteyen kadın çalışanın erkek meslektaşına oranla daha fazla güç harcamak zorunda olduğu bilinmektedir. Bunun yanı sıra kadın çalışanlar, çalıştıkları organizasyonlarda çok sayıda ve çeşitli cinsiyet ...
Seyahat Acentalarının İş Süreçlerinde İnternetin Önemi (TURSAB- B.Y.K. Üyeleri Algılamaları Üzerine Bir Araştırma)
(2007)
İnternet, seyahat sektörü için iş yapış tarzındaki değişimin bir temsilcisi olarak büyük öneme sahiptir. Araştırmanın amacı, Türkiye’deki seyahat acentalarının iş süreçlerinde İnternetin önemi, fayda fonksiyonları ile ...
Türkiye'de Yayınlanan Akademik Dergilerin Niteliklerindeki Zaman İçerisindeki Değişim Nedenleri: Sağlık, Sosyal ve Teknik Bilim Alanlarında Yayınlanan Dergiler Üzerine Bir İnceleme
(2003)
Bu çalışma, birincisi 1997/1998'de, ikincisi 2002 yılında gerçekleştirilen Türkiye Akademik Dergiler Araştırmasından elde edilen verilerden yararlanılarak hazırlanmıştır. Sağlık, sosyal ve teknik bilimler alanlarında ...
Human resources management in small- and medium-sized hotels in Turkey
(2009)
Effective human resources management (HRM) is vital for the success of small- and medium-sized hotel enterprises (SMHEs). However, there are no single studies concerning HRM practices of SMHEs in Turkey. The purpose of the ...
Ethical approaches and their application in hotel manager's decision making
(2009)
This study aims at evaluating the ethical approaches effective for managers working at hotel business when making decisions. Ethics, in the working place, refers to the rules of the workplace that an employee has to comply ...
Visitors' objectives for trade exhibition attendance: A case study on the East Mediterranean international tourism and travel exhibition (EMITT)
(2009)
This article takes a brief look at visitors' objectives for attending the East Mediterranean International Tourism and Travel Exhibition held in Turkey, in February 2006. The empirical data was collected via questionnaires ...
Transformation of tourism distribution channels: Implications of e-Commerce for Turkish travel agencies
(2007)
The purpose of this paper is to analyze the relationship between the perceived transformation of tourism distribution channels and the present promotion and distribution channels within the present working areas of the ...