Ara
Toplam kayıt 38, listelenen: 1-10
Türkçe konuşan 7-12 yaş işitme engelli çocuklarda ünlü seslerin süre ve frekans özellikleri ile konuşma anlaşılırlığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Bu çalışmada Türkçe konuşan 7–12 yaş işitme engelli çocukların ürettikleri ünlü seslerin temel frekans (F0), formant frekanslar (F1, F2) ve süre özelliklerinin belirlenmesi; bu özelliklerin normal işiten yaşıtlarından ...
Türkçe konuşan işitme engelli çocukların ad durum eklerini kullanım becerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Bu çalışma ilköğretime devam eden işitme engelli çocukların yalın, belirtme, yönelme, bulunma ve uzaklaşma ad durum eklerinin kullanım durumlarının işiten çocuklardan farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemeyi hedeflemiştir. ...
Türkçe konuşan 5-7 ve 8-10 yaş gruplarında kekeme çocukların akıcısızlık sıklığı ve akıcısızlık tipleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Bu araştırmada, kekemelik bozukluğunu yaşayan 5-7 ve 8-10 yaş dönemindeki çocukların kekemelik sıklıkları, akıcısızlık tipleri, akıcısızlık tiplerinin birbirleriyle ilişkileri, ve akıcısızlık sıklıkları ile kekemelik tipleri ...
Gülhane Afazi Testi-2 (GAT-2)'nin standardizasyon, geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Gülhane Afazi Testi - 2 (GAT-2), afazinin varlığını ortaya çıkarma ve afaziye eşlik edebilecek konuşma bozuklukları (apraksi, dizartri) hakkında klinisyene ip ucu verme amacıyla hazırlanmıştır. Standardizasyon çalışması ...
Türkçe konuşan 3-6 yaş grubundaki kekemeliği olan ve olmayan çocukların konuşma akıcısızlıklarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)
Bu çalışmada, 3-6 yaş arası kekemeliği olan ve olmayan çocukların konuşma akıcısızlıkları incelenmiş ve konuşma akıcısızlıklarının yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. ...
Öğretmenlerin ses kullanım alışkanlıkları ile ses hijyeni ve ses hastalıkları hakkında bilgi düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Bu araştırma öğretmenlerin ses hakkında bilgileri ve ses kullanımlarını belirlemeye yönelik yapılmıştır. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve Antalya il merkez ilköğretim okullarında görevli olan öğretmenlere anket ...
Edinilmiş beyin hasarı olan ve olmayan bireylerde nöropsikolojik test performansının karşılaştırılması : dikkat yürütücü işlev ve belleğin sözel akıcılık üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Bu araştırmada, değişik yaş, cinsiyet ve eğitim düzeylerinde bire bir eşleştirilen edinilmiş beyin hasarı tanısı almış hasta grubu ile her hangi bir travma hikayesi belirtilmemiş kontrol grubuna uygulanan bellek ve ...
Yarık damaklı Türk çocuklarının sesletim, işitsel ayrımlaştırma ve sesbilgisel özelliklerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Bu araştırmanın amacı dudak ve damak yarıklığına sahip Türkçe konuşan çocukların sesletim, işitsel ayrımlaştırma ve sesbilgisel özelliklerinin belirlenmesidir. Araştırma niteliksel yönteme göre desenlenmiştir. Çalışma ...
Kas gerilimi disfonisi tip 1 hastalığı ile yumuşak fonasyon indeksi (SPI) parametresi arasındaki ilişkinin ve ses terapisinin etkisinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Bu araştırmada, kas gerilimi disfonisi tip 1 hastalarının MDVP kullanılarak yapılan ses analizlerinde normalden farklılaşan parametrelerin saptanması ve yumuşak fonasyon indeksi (SPI) parametresi ile KGD tip 1 hastalığı ...
Anadili Türkçe olan akıcı tip afazili bireylerin adlandırma ve tekrarlama etkinliklerinde parafazi kullanımlarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Bu çalışmanın amacı anadili Türkçe olan akıcı tip afazili bireylerin adlandırma ve tekrarlama etkinliklerinde parafazi kullanımlarının degerlendirilmesidir. Araştırma durum saptamaya yönelik olarak ve betimsel yönteme göre ...