Ara
Toplam kayıt 65, listelenen: 1-10
Grafik iletişiminde sosyo-ekonomik değişkenlerle güdü kaynakları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Araştırmada; grafik iletişimin etkili gücünden "İletişim Etkileşim" yoluyla yararlanılması düşünülmüştür. Toplumda Enerji Tasarrufu bilincini yaratmada esas alınacak sloganların seçimi, bireyin güdü kaynaklarını test etmekle ...
Televizyon reklamlarında yaratıcı strateji
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
"Televizyon Reklamlarında Yaratıcı Strateji" adlı doktora tezi, bir etkileyici iletişim biçimi olarak reklamın yaratılma sürecini incelemektedir. Tezde reklam mesajının belirlenmesine ilişkin "Yaratıcı Strateji" modeli ...
İletişim düşüncesinin gelişimi ve eğitim-öğretim boyutlarıyla bir model denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
Üç ana bölüm'den oluşan bu çalışmanın birinci bölümündei iletişim kavramının tarihi gelişimi kısasa özetlendrkten sonra bellibaşlı iletişim kavram ve modelleri (Shannon Weaver, Berio, Schramm, Gerbner, Riley-Riley vb.), ...
Dijital uzamda yaşamak : Twitter'da gündelik hayat
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Basit ama basit olduğu kadar da açıklanması güç olan gündelik hayat, makinaların ve elektriğin ortaya çıkışıyla birlikte modernizmle de bağlantılı olarak farklılaşmış, zaman ve uzam nitelikleri ve bölümlenmeleri değişikliğe ...
Türkiye'deki Post-Sovyet göçmenlerin kültürel uyum sürecinde medya kullanımının yansımaları
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Araştırmada Türkiye'deki Post-Sovyet göçmenlerin geleneksel ve yeni medya kullanım eğilimlerinin kültürel uyum sürecine etkisi incelenmektedir. Araştırmada karma paradigmaya dayalı "Eş zamanlı/Paralel Yakınsayan" model ...
Sosyal medya güvenilirlik algısının bilgi paylaşma davranışıyla ilişkisi : Anadolu Üniversitesi öğrencileri örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Sosyal medya özellikle genç kullanıcılar için önemli bir bilgi kaynağı konumundadır. Sosyal medyadan edinilen bilgilerin yanlışlığı özellikle sağlık, siyaset veya eğitim gibi konularda risk oluşturabilmektedir. Bu nedenle ...
Belçika'da yaşayan Türklerin yörecilik anlayışları ve toplumsal iletişim süreçleri Belçika'daki Emirdağlılar ve Posoflulara ilişkin bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Araştırmada temel olarak, Belçika’daki Türklerin ev sahibi ve etnik toplumsal iletişim süreçlerine katılımları ve yörecilik anlayışları ile kimlik algılarının toplumsal iletişim süreçlerine olan yansımaları incelenmiştir. ...
Türkiye'de seçkinlerin dönüşümü : 1960-1980 ve 1980-2000 arası dönemde Türk romanında küçük burjuva aydını (Tutunamayanlar, Bir düğün gecesi, Kara kitap ve Yüz : 1981 romanları çerçevesinde)
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye’nin modernleşme sürecinde kendine has özellikler taşıyan, 1960-1980 ve 1980-2000 arası dönemde, küçük burjuva aydınındaki kültürel değişimi karşılaştırmalı olarak anlamaktır. Bu amaç ...
Medyada yapısal dönüşümler : dönüşümün bir göstergesi olarak Aşk-ı Memnu romanının TRT ile özel/ticari televizyonlarda değişen sunum ve içerikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)
Bu çalışmada, Türkiye'de Neo-liberal politikaların hayata geçirilmeside yükselen tüketim kültürü, yayıncılık sektöründeki değişmeler ile tüketim kültürü ve yayıncılık sektörü etkileşimini ele alınmaktadır. Neo-liberal ...
Yaşar Üniversitesi kurumsal imajının, üniversitenin farklı paydaş grupları tarafından algılanışı
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Bir örgütü hatırlatan tutum, davranış ve inançların tümü olarak tanımlanan kurumsal imaj kavramı, endüstri devrimi ve beraberinde iletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi ile ortaya çıkan rekabet ortamı sonucu önem ...