Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 136, listelenen: 85-104
-
Sağlık konulu bloglarda alternatif tıpla ilgili içeriklerin sunumu
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnsanlar doğaları gereği, sağlıklı ve uzun yaşamak için olanakları çerçevesindeki tüm yollara başvurmaktadırlar. Bu yollardan biri alternatif tıp diye adlandırılan uygulamalardır. Hızla gelişen bilişim ve iletişim ... -
Seçim dönemlerinde oy verme davranışını artırıcı iletişim kampanyaları
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Oy vermek, T.C. Anayasası'nda nitelikleri belirtilen her Türk seçmenine sunulmuş bir haktır. Oy verme davranışını açıklayan yaklaşımlar oy verme hakkını egemenlik hakkı, bir kamu görevi ve felsefi-siyasal görüş olarak ... -
Sinema ve ideoloji 12 Eylül filmlerinin toplumsal çözümlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Sinema, toplumda yaşanan değişmeleri, çatışmaları, beklentileri yani toplumsal dinamiği, 'sanatsal gerçekliği' içinde temsil eder. Bu çalışmada Türk Sinemasında '12 Eylül filmleri' olarak nitelendirilen, 12 Eylül 1980 ... -
Sinemada gerilimin yaratılması ve Alfred Hitchcock filmleri
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Sanat eserleri anlam taşırlar ve mutlaka bir şeyle ilgilidirler. Bu, aynı zamanda insanın doğasına özgü de bir durumdur. Sanat eserinin anlamı, sadece onun dış görünümü değil aynı zamanda dış görünümle, bu görünümün taşımak ... -
Siyasal kampanyalar ve aday imajı
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Siyasal aday ya da partilerin seçim dönemlerinde seçmenlerle kuracağı iletişimin özellikleri ve biçimi propagandadan farklı bir yapıyı gerekli kılmaktadır. Bu gerekliliğin en önemli nedenleri kitle iletişim araçlarının ... -
Siyasi partiler ve reklamcılık 29 Kasım 1987 erken seçimlerindeki reklam uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1989)29 Kasım 1987 erken genel seçimleri Türk seçmenlerin pek alışık olmadığı bir kavramı gündeme getirmiştir. Bu da siyasi partilerin seçim kampanyalarına reklama yer vermeleri ve reklam ajanslarıyla çalışmalarıdır. Birinci ... -
Sosyal bilgiler dersinde sorun çözme becerilerinin gelişimi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersinde sorun çözme yöntemi ile öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarını ve derse karşı tutumlarını ne ölçüde etkilediğini inceleyerek, elde edilen veriler doğrultusunda ... -
Sosyal medyada kurum kimliği yönetimi: Türkiye'nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Sosyal medya hem bireyler hem de kurumlar açısından günümüzün en önemli iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. İşletmeler, organizasyonlar ve kuruluşlar sosyal medyayı hedef kitleleri ile iletişim kurmada önemli bir ... -
Sosyal medyada otosansür : Facebook örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Herkesçe kabul edildiği gibi İnternet, iletişimin geçmişe göre daha kolay gerçekleşmesine yardımcı olmaktadır. Dünyanın küçüldüğü algısını da beraberinde getiren bu görüş, bu küçük dünya içindeki etkileşimlerin daha hızlı ... -
Sosyal medyadakı kültürel kimliklerin dönüşümü odaklı blogger anne kimliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın konusu, sosyal medyadaki kültürel dönüşüm odaklı 'blogger anne' kimliklerinin incelenmesidir. Bu konu çerçevesinde anne kimliği ile blog ortamında bulunan ve kendini 'blogger anne' olarak tanımlayan 8 ... -
Sosyal medyanın üniversite öğrencilerinin siyasal katılım davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Siyaset, en geniş anlamda, insanların hayatlarını düzenleyen genel kuralları yapmak, korumak ve değiştirmek için gerçekleştirdikleri etkinliklerdir. Siyaset kaçınılmaz bir unsur olduğundan bireyin siyasete katılması da bu ... -
Sözsüz iletişim işaretleri ve ergenlerde sözsüz işaret bilgisinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)İletişim biçimlerinin en önemlilerinden biri olan sözsüz iletişim, konuşma ya da kelime harici tüm iletişim türlerini kapsar. Birey anne karnından itibaren çevresiyle iletişime geçer ve bunu sözsüz işaretlerle yapar. Sözsüz ... -
Şirket tanıtımında sponsorluk yaklaşımları
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Sponsorluk ''sponsor olan şirketle hiçbir bağlantısı olmayan bir organizasyona para veya malzeme desteği vererek her iki gruba da fayda sağlayacağını umut ederek desteklenmesi'' olarak tanımlanabilir. Şirketlerin, sponsorluk ... -
Teksas tribün grubu taraftarları ve milliyetçilik ilişkisi üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın genel amacı, Teksas Tribün Grubu alt kültürünün bir boyutunu oluşturan Teksas Tribün Grubu taraftarlarının milliyetçilik ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Tribün Grubu taraftarlarının ... -
Televizyon reklamlarında çocuk kullanımının yasal ve ahlaki yönleri : -içerik analizi uygulaması -
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Reklam sektörü açısından belirli konular günümüzde gerek sektör toplantılarında, gerek seminerlerde ve gerek gazete-dergi köşelerinde tartışılmaktadır. Çocukların reklamda kullanılması ve reklamın çocuklar üzerindeki ... -
Televizyon ve batı dillerinin Türk diline etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1994)"Televizyon ve batı dillerinin Türk diline etkileri"adlı çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kültür ve iletişim kavramlarının tanımları yapılmış, ikisi arasındaki ilişki irdelenmiştir. Kültür aktarıcısı ... -
Televizyon ve spor : ''spor ve spor magazin programlarında erotizm ve şiddet
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Dünyanın varoluşundan bu yana süregelen etkinliklerden biri olan spor, insanların boş zaman yaratmasıyla birlikte gelişmeye, büyük kitlelere seslenmeye ve yayılmaya başlamıştır. Boş zamanla birlikte oyuna dönüşen yarışmak, ... -
Temel özellikleri açısından gazete-televizyon etkileşimi ve gazete-televizyon etkileşimini yansıtan uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Televizyon yayınlarının başlaması gazetelerin sarsıntı geçirmesine sebep oldu. Avrupa'da birçok gazete kapandı. Kimisi kendi yapılarına uygun yenilikler bulmak yerine televizyona öykünme yolunu seçtiler; kimileri ise ... -
Toplam kalite yönetimi ve eğitim alanında uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 1996)20. Yüzyılın başlarında bilimsel bir boyut kazanmaya başlayan yönetim kavramı, diğer disiplinlerin katkılarıyla çok kısa bir süre içinde gelişmiş ve pek çok yeni yönetim modeli ileri sürülmüştür. 90'lı yılların başından ... -
Toplumsal iletişim açısından ''Siyasal iktidar ve Türk basını ilişkileri''
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Siyasal iktidar ve Türk basını adı altında incelediğimiz bu çalışmamızda bir toplum için önemli olan iki kurumun toplumu ne yönde etkilediğini ortaya çıkarmaya çalıştık. İletişimi genel olarak, insanlar arasında yaratılmak ...