dc.contributor.author | Özarslan, Yasin | |
dc.contributor.author | Ozan, Özlem | |
dc.contributor.author | Polat, Refet | |
dc.date.accessioned | 2020-01-07T06:50:09Z | |
dc.date.available | 2020-01-07T06:50:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Özarslan, Y., Ozan, Ö. ve Polat, R. (2019). Mobil destek uygulaması "öğrenci asistanı" bileşenlerinin tespitine yönelik nitel bir araştırma. AUAd, 5(1), 10-36. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23079 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile; Ege Bölgesinde bir vakıf üniversitesinin kalite ve akreditasyon çalışmaları bağlamında hazırlık okulu
öğrencilerine destek sağlamak amacıyla geliştirilecek olan mobil hizmetlerin sahip olması gereken bileşenleri saptamak
amaçlanmıştır. Araştırma Berge'nin Öğrenen Desteği (Learner Support) yaklaşımı üzerine oturtulmuş olup durum çalışması
şeklinde desenlemiştir. Katılımcılarını üniversitenin 2017-18 Akademik yılı hazırlık dönemi öğrencileri ve personelinden tipik
durum örneklemesi yoluyla seçilen 12 kişi oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenenler ve personel mobil teknolojileri
hali hazırda eğitim-öğretim süreçlerinde yoğun olarak kullanmaktadırlar. Sunulacak mobil desteğin; öğretim, yönetim, sosyal ve
teknik destek olmak üzere dört boyutta verilmesi kararlaştırılmıştır. Öğretim desteği öğrenenin ihtiyacına göre önerilecek ve
esnek bir yapı oluşturulacaktır. Yönetim desteğiyle öğrenciye bildirimler yoluyla hatırlatmalar ve kendini izle seçeneği
sunulacaktır. Sosyal destek, grup dinamiklerini oluşturmakla sınırlandırılmıştır. Teknik destek bağlamında kılavuzlar ve uzaktan
erişimle problem çözme hizmeti sağlanması uygun bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the components of mobile services that will be developed in order to provide support to
preparatory school students in the context of quality and accreditation studies of a foundation university in the Aegean Region.
The research was conducted based on Berge's Learner Support approach and designed as a case study. Participants of the study
were composed of 12 people selected through typical status sampling among the students and the staff of the 2017-18 preparatory
school. According to the results, learners and staff use mobile technologies intensively in educational processes. Mobile support
will be offered in four dimensions as instructional, managerial, social and technical support. Instructional support will be proposed
according to the needs of the learners, and a flexible structure will be created. Social support is limited to creating group dynamics.
In the context of technical assistance, user guides and remote access for problem-solving is deemed appropriate. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mobil Destek | en_US |
dc.subject | Mobil Destek Bileşenleri | en_US |
dc.subject | Durum Çalışması | en_US |
dc.subject | Mobile Support | en_US |
dc.subject | Components of Mobile Support | en_US |
dc.subject | Case Study | en_US |
dc.title | Mobil destek uygulaması "öğrenci asistanı" bileşenlerinin tespitine yönelik nitel bir araştırma | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 10 | en_US |
dc.identifier.endpage | 36 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |