Kategori "Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı" Sayı: 12 (2017) İçin Listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
Fagot eğitiminde kamış yapımının önemi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüze kadar olan süreçte fagot kamışı hakkında yapılan bilimsel araştırmaların yetersizliği standart bir fagot kamışı modelinin ortaya çıkmasına engel olmuş ve eğitim sürecini zora sokmuştur. Çalgının gelişim sürecinde ... -
Görsel iletişimde harf olarak rakamların kullanımı ve bunun okunurluğa etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)21. yüzyılda görsel iletişimin sınırlarını genişletmek ve zenginleştirmek anlamında pek çok yeni tipografik yaklaşımda bulunulmuştur. Bu yeni tarz yaklaşımlar görsel iletişime beklenmedik perspektifer kazandırmıştır. ... -
İspanya talavera seramikleri ve Kütahya çinilerinin karşılaştırılarak kültürel yaklaşımla değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırma İspanya Talavera ve Kütahya seramiklerinin, form, teknik, dekor ve çeşitlilik açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve özellikle bu doğrultuda ziyaret edilen Talavera de la Reina’da Cooperativa Ceramicas ... -
İstanbul Hıristiyan mezarlıklarındaki hayvan sembolleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)19. yüzyılda gayrimüslimlere tanınan sosyal haklar ve mülk edinme hakkıyla birlikte anıtsal nitelikli sosyal ve dini nitelikli yapıların yanında mezarlar da heykel ve kabartmalarla bezenmiş anıtlar olarak yaptırılmıştır. ... -
Renk, dekor ve form açısından 20. yüzyılda Avrupa’da üretilen endüstriyel seramik çaydanlıklar
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Zaman içinde sanat olgusuna dönüşen seramik ürünlerde estetik kaygı her zaman var olmuştur. Estetik kaygının yanı sıra üründen beklenen işlev, ergonomi unsurunu da beraberinde getirmiştir. Seramik tasarım ürünü olan ... -
Üniversite diplomalarının tasarlanması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırma diplomanın tasarlanan öğelerini incelemektedir. etimolojik olarak diploma ikiye katlanmış kağıt anlamına gelir ancak diplomanın güncel değeri ve anlamı bu fiziksel tanımlamanın çok daha ötesindedir. Diplomalar ...