Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDiken, İbrahim H.
dc.date.accessioned2020-06-16T07:28:14Z
dc.date.available2020-06-16T07:28:14Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23324
dc.description.abstractAraştırmada kaynaştırma uygulamalarının temel paydaşlarından olan okulöncesi öğretmenlerine yönelik, yüz yüze ve web tabanlı doğal öğretim öğretmen eğitimi programları geliştirilmiş; programların öğretmen çıktıları (doğal öğretim bilgi, etkileşimsel davranış ve doğal öğretim stratejilerini eğitim süreçlerinde kullanma düzeyleri) üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve programlara ilişkin görüşlerin alınması amaçlanmıştır. “Karma araştırma yöntemlerinden gömülü desenle” tasarlanan araştırmaya, Yüz Yüze (Deney-1=14) ve Web Tabanlı ODÖP’te (Deney-2=16) yer alan toplam 30 öğretmen katılmıştır. Araştırmada yüz yüze ve web tabanlı programların; öğretmenlerin doğal öğretim bilgi, etkileşimsel davranış, serbest zaman ve sanat etkinliklerinde kullandıkları doğal öğretim stratejileri toplam puanlarını artırmada etkili olduğu bulunmuştur. Ancak, yüz yüze eğitim programının web tabanlı programa göre doğal öğretim bilgi ve serbest zaman etkinliklerinde kullanılan doğal öğretim stratejileri toplam puanları üzerinde daha kalıcı bir etki yarattığı ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda, içeriği görsel ve yazılı materyallerle desenlenen web tabanlı programların öğretmenlerin hedeflenen performans düzeyleri üzerinde yüz yüze programlar kadar etkili olabileceği; ancak kalıcılık konusunda programların hangi bileşen ve şekillerde öğretmenlere sunulması gerektiğinin bilimsel tartışma gündeminde olduğu söylenebilmektedir. Son olarak, öğretmenlerin programlara ilişkin görüşlerinin oldukça olumlu olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarma Araştırma Yöntemien_US
dc.subjectOkulöncesi Kaynaştırma Uygulamalarıen_US
dc.subjectDoğal Öğretim Yaklaşımıen_US
dc.titleOkulöncesi öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen yüz yüze ve web tabanlı doğal öğretim öğretmen eğitimi programı (ODÖP)'nın etkiliğinin incelenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇelik, Seçil


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster