Ara
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-10
L'integration de la theorie de l'enonciation dans la formation initiale des enseignants de fle : une recherche-action
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Dilbilim çalışmalarının dil öğretimi yaklaşımlarına olan etkisi günümüzde de yaygın olarak kabul edilmektedir. Güncel dil öğretim yaklaşımlarından olan iletişimsel yaklaşım ve eylem odaklı yaklaşımın en çok yararlandığı ...
Acquisition of English psych verbs by Turkish-speaking undergraduare EFL learners
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmanın temel amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin ruh-durum eylem edinimlerini incelemektir. Önceki çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin Deneyimleyen-Özne (SE) ruh-durum ...
The use of sense-contingent subcategorization bias information by L1 and L2 English speakers in the resolution of temporary ambiguity
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Eylemlerin anlamsal özellikleri, altulam seçimlerini etkileyen en temel unsurlardandır. İngilizce ana dili ve yabancı dil konuşurlarının anlama dayalı altulam seçimlerini incelemek amacıyla, iki tümce tamamlama testi ve ...
An alternative multi-trait rubric for the performance-based assessment of EFL writing proficiency at Bursa Uludağ University, School of Foreign Languages
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Hazırlık Programı'nın (BUÜ-YDYO-İHP) yeterlilik sınavındaki yazılı anlatım bölümünün değerlendirilmesinde kullanılan ölçeğe yönelik güvenirlik ...
Enseigner la traduction poetique en contexte fle : etat des lieux en Turquie et nouvelle perspective d'enseignement a la lumiere de la theorie interpretative
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmada şiir çevirisinin yabancı dil eğitimindeki yerinin keşfedilmesi, tanımlaması ve anlaşılması ve bunun üzerine yorumlayıcı çeviri kuramı ışığında bir öğretme / öğrenme dersi önerilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ...
Enseigner la traduction poetique en contexte fle : etat des lieux en Turquie et nouvelle perspective d'enseignement a la lumiere de la theorie interpretative
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmada şiir çevirisinin yabancı dil eğitimindeki yerinin keşfedilmesi, tanımlaması ve anlaşılması ve bunun üzerine yorumlayıcı çeviri kuramı ışığında bir öğretme / öğrenme dersi önerilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ...
The frequency and type of lexical errors in the argumentative essays of Turkish EFL teacher candidates
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı Türk İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin yazdıkları tartışmacı (argumentative) kompozisyonlardaki hataları belirlemek, kategorilere ayırmak ve kelime özellikleri, kelime hataları ile metinlerin ...
Interkulturelle sensibilität der studierenden an der Abteilung Deutsch als Fremdsprache der Pädagogischen Fakultät an der Anadolu Universität
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Öğretmenliği'nde öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2018/2019 öğretim yılının bahar döneminde hem nicel hem nitel ...
An analysis of verb-noun combinations in high frequency verbs in argumentative essays of Turkish ELT students : the case of make and do
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Kelime gruplarının ve özellikle eşdizimsellik bilgisinin yabancı bir dilde yetkinliğin önemli bir parçası olduğu sıklıkla iddia edilmektedir. Ayrıca, yüksek-frekanslı fiillerin öğrenenler için özellikle diğer kelimelerle ...
Investigating L2 explicit knowledge and its reflection in reading and writing performance of Turkish EFL learners : a cross-sectional study with first-and fourth-year ELT students
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği
bölümünde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerin, açık yabancı dil bilgisini
oluşturan çözümlenmiş bilgi ve üstdil bilgi düzeylerini ...