Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Why do I want to become an English teacher? : developing a questionnaire
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Teacher education has been subjected to number of research studies over the last thirty years and yet we are still trying to understand why people are attracted into teaching. Such a situation suggests that we need a ...
Incidental vs. intentional vocabulary acquisition : an investigation on input enhancement and word-focused tasks
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Learning vocabulary has been one of the challenging topics in second language acquisition and the best means of achieving good vocabulary learning is still unclear. Reading has been considered an effective way for vocabulary ...
Turkish speaking first year and third year ELT students' syntactic errors in their argumentative essays
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
The purpose of this study is to explore the syntactic error types made by ELT students in their English essays, to find out whether the errors show any difference according to the year level and the error type, and to ...
Explicit and incidental teaching of English verb-noun collocations in an EFL context
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu çalışmada, yabancı dildeki eşdizimliliklerin tasarlanmış ve rastlantısal öğretiminin etkisi, eşdizimliliklerin biçimsel ve anlamsal yönlerinin öğrenilmesi bakımından araştırılmıştır. Daha önceden bilinmeyen sekiz fiil-isim ...
Foreign language student teacher anxiety
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu çalışma yabancı dil öğretmen adaylarının yaşadığı yabancı dil öğretmen adayı kaygısının düzeyini ve bu kaygıların olası kaynaklarını nicel ve nitel verilerle ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Ortaya çıkan kaygı düzey ve ...
L'utilisation de l'apprentissage coopératif dans la classe de fle
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Çağdaş eğitim anlayışı, yabancı dil sınıflarındaki öğretmeni, öğrenmeyi en üst düzeyde gerçekleştirecek öğretim yöntemini seçme ve uygulama sorumluluğu ile karşı karşıya bırakmıştır. Yabancı dil derslerinde öğrencilerin ...
A study on blended learning model for teaching practice course in pre-service English language teacher training program
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği Programı, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi için harmanlanmış öğrenme modelinin uygulandığı bir ders geliştirmektir. Harmanlanmış öğrenme ...