Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 248, listelenen: 204-223
-
A study on three basic prepositions in English in therms of error analysis
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışma İngiliz Dili Öğretimi Bölümü'nde eğitim gören Türk öğrencilerin İngilizdeki üç temel edat; at, in ve on'un kullanımında yaptıkları hataları bulmak üzere düzenlenmiştir. Bu amaçla Uludağ Üniversitesi Eğitim ... -
A suggestion toward an eclectic for approach for English language teaching in Turkish public junior high schools
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Teorik bir çalışma olan tez, Türkiye'deki ortaokullarda İngilizce'nin yabancı dil olarak etkin bir şekilde öğretilebilmesi için birleşik bir model sunmaktadır. Bir öneri niteliği taşıyan yeni model, dil öğretiminde kullanılan ... -
A survey to gather student perceptions of Anadolu University English Preparotory School on the point of evaluating the program
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Eğitim programlarını değerlendirmeye yönelik birçok çalışma olmasına karşın, öğrenci algılamalarının bir program değerlendirme aracı olarak kullanılması ancak son zamanlarda önem kazanmıştır. Bu çalışma, öğrenci algılamalarının ... -
Systematic vocabulary teaching to the learners of English as a foreign language : a case study
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Yabancı dil öğretimi programlarında kelime öğretimine gereken önem verilmemektedir. Ders saatleri içerisinde de gereken zaman kelime öğretimi için ayrılmamaktadır. Bu durum göz önüne alınarak öncelikle bu alanla ilgili ... -
Şiir çevirisinde kaynak metin seslerinin çeviri metinden özgün metine doğru yakınlık olgusu
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Şiir, çok yoğun uğraşların sonucunda oluşabilen bir üründür. Şairin beyninde gerçekleşen tablo, zaman gelir, kağıt üzerinde var olmak için günlerce bekler. Olgunluk düzeyine erişip bir bütün olduğunda, kalemin harekete ... -
Task-based teaching effectiveness on students' achievement in learning grammar
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Dil eğitiminde devam eden araştırmaların amacı dil öğretiminde en etkili yaklaşımı bulmaktır. Geleneksel öğretim modeli öğrencilere sadece bir dilbilgisi yapısını ya da dilin bir işlevini öğretmeyi amaçlar. Diğer yandan ... -
Teacher efficacy belifs of Turkish EFL teachers : a study with Turkish EFL teachers working at state primary schools
(Anadolu Üniversitesi, 2010)The present study aims to assess the level of efficacy perceptions of EFL teachers working at state primary schools in Turkey and investigate whether there are any differences between three dimensions of teacher efficacy ... -
Teachers' oral corrective behaviours in grammar lessons and learners' reactions to feedbacks received
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu tez araştırması, öğretim elemanlarının yabancı dil sınıflarında kullanmış oldukları dönüt verme teknikleri ile öğrencilerin bu dönütlere göstermiş oldukları tepkiler arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Öğretim ... -
Teachers' questions : do they encourage critical thinking?
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüz toplumu bilgi ve teknoloji toplumu olarak adlandırılabilir. Bu toplumda yer alan her bir bireyin, teknoloji ve bilgiyle baş edebilmesi için eleştirel düşünmesi ve düşüncelerini başkalarıyla paylaşması gerekir. Bu ... -
Teaching culture in an EFL context : a comparison between students taught through audio-visual materials an those through conventional presantation
(Anadolu Üniversitesi, 1988)In recent years, a great demand for learning a foreign language hasbrought out many questions that should be answered. Many foreign language teachers and educators have become aware of the necessity of devoloping learners' ... -
Teaching English idiomatic expressions through comic strips
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Deyimler, yabancı dil eğitimi öğrencileri için dilin en zor öğrenilen öğelerinden biridir. Bunun nedeni, deyimlerin bir kaç sözcüğün bir araya gelmesi ile oluşması ve bu sözcüklerin tek başlarına taşıdıkları anlamdan ... -
The teaching of certain reading skills through theoretical and practical instructions in EFL classes
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Yabancı dil derslerinde öğretmene dayalı geleneksel yabancı dil öğretim metotlarıyla yetiştirilen ve üniversiteye gelen öğrencilerin okuma çalışmaları sırasında, okumanın anlamlı olabilmesi için gereken ve John Langan ... -
Teaching reading in ESP context : a comparison of structural method and interactive method
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Beş ana bölümden oluşan bu çalışma, özel (mesleki) amaçlar için okunan metinlerde kullanılan yöntemlerden ikisini, 'Yapısal yöntem' ile 'Etkileşim sel yöntem'i karşılaştırmaktır. Çalışmanın uygulama bölümü iki gruba iki ... -
Teaching vocabulary through songs
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Şarkılar ve okuma parçalarıyla kelime öğretimini karşılaştıran bu çalış ma beş bölümden oluşmaktadır. Çalışma, yabancı dil düzeyleri aynı olan iki grup ile gerçekleştirilmiştir. Birinci bölümde şarkıların dil öğretimindeki ... -
Teaching writing in EFL classes : a suggestion towards incorporating writing skill with speaking and reading skills
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Yazılı anlatım çalışmaları öncesindeki etkinliklerin yazılı anlatım becerisini etkileyip etkilemediğini ve bu etkinliklerin yazılı anlatım becerisi içinde yer alan beş alt beceriyi -içeriğin sunulma biçimi (Content), ... -
Towards effective grammar practice in the EFL classroom : a comparison between learners taught by traditional cative exercise types and those by communicative execise types
(Anadolu Üniversitesi, 1988)This study aims at comparing two different approaches used in the teach ing of grammar. The data have been collected from the experimental studies carried out at Anadolu University, Faculty of Education, first-year students. ... -
Turkische und Westdeutsche Kinderliteratur : ein vergleich in modelltexten
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu çalışmada Türk ve Batı Alman çocuk edebiyatında şimdiye kadar yayınlanmış çocuk öykülerinin model metinler yoluyla karşılaştırılması yapıldı. Bundan amaç; Türkiye'de çocuk edebiyatı ile ilgilenen yazarlara, eğitimcilere ... -
Türk Alman bilmecelerindeki imajlar
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Burada anlambilim dalındaki imajlar, benzetmeler, semboller konularını bilmecelere uyguladık. Böylelikle de teorik bilgiler uygulamalarla pekiştirilmiştir. -
Türk ve Alman masallarından örnek metinlerde motif karşılaştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Masalların çocukların eğitimlerine etki eden katkıları gözardı edilemeyecek kadar önemlidir. Bu konuda birçok eğitimci ve yazar da aynı düşünceyi paylaşmaktadır. Çocuklar, masalların gizemi ve büyüsü ile bir yandan hoşça ... -
Türk ve Alman masallarından seçilen örnek metinlerde kadın figürleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada masalların Türk ve Alman toplumundaki kadına bakış açısını ne oranda yansıttığı sorusuna cevap bulunmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda Türk ve Alman masallarından seçilen örnek metinlerde kadın figürleri sosyal ...