Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErtürk, Murat
dc.date.accessioned2020-07-03T12:25:18Z
dc.date.available2020-07-03T12:25:18Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationErtürk, M. (2013). İlköğretim II. kademe görsel sanatlar eğitimi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 3 (1), 78-94.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23624
dc.description.abstractBir öğretim programının başarılı olup olmadığının belirlenmesi söz konusu olduğunda, program ile onun başlıca uygulayıcıları olan öğretmenlerin programı benimsemeleri arasında bir doğru orantı olduğu söylenebilir. Bu açıdan Görsel Sanatlar dersi öğretmenlerinin görüşleri, Görsel Sanatlar dersi öğretim programının geleceği açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın konusunu, ilköğretim ikinci kademedeki Görsel Sanatlar dersi öğretmenlerinin, 2006 yılından itibaren uygulanan öğretim programına ilişkin görüşleri oluşturmaktadır. Bu çalışma içerisinde değerlendirmeye alınan bulgular, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Bursa İli merkez üç ilçeye bağlı (Osmangazi, Nilüfer, Yıldırım) resmi 30 ilköğretim okulunda görev yapan 39 Görsel Sanatlar dersi öğretmeni ile yapılan anket sonucunda elde edilen bulguların bir bölümünü oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, Görsel Sanatlar dersi öğretmenlerinin yeni programı eskisine kıyasla daha iyi buldukları fakat uygulama sırasında sıkıntı yaşadıkları belirlenmiştir. Yaşanan sıkıntıların öncelikle fiziki altyapının yetersizliğine dayandığı görülmüştür. Ayrıca öğretmenler, hizmet içi eğitimlerin yetersiz olması, değerlendirme formlarının işlevini yerine getirememesi, dört sanat disiplininde yer alan etkinliklerin uygulanamaması gibi sorunları belirtmişlerdir. Elde edilen bulgular doğrultusunda belirlenen alanlarda programın geliştirilmesine katkı sağlayacağı düşünülen önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractWhen it comes to determining the success of a curriculum, there is perhaps direct correlation between the curriculum and the teachers who are the primary practitioners; and whether or not they would adopt the new curriculum. In this respect, the views of Visual Arts teachers have great importance for the future of Visual Arts Education curriculum. This research study focused on the Elementary Second-Grade-Level Visual Arts teachers‟ views and reflections on the new standards set by the curriculum taken effect in 2006 by the State Department of Education (MEB). Findings in this study constitute the partial findings collected through a survey questionnaire, applied at 30 public elementary schools in three central districts- Osmangazi, Yıldırım, Nilüfer- of Bursa, Turkey in 2009-2010 School-Year with 39 Visual Arts teachers. The problems encountered were primarily about the lack of physical, environmental facilities at schools. In addition, the teachers also reported problems such as lack of in-service training; nonfunctional evaluation forms; and not having chance to include activities and lessons of four areas of Discipline-Based Art Education. Based on the findings new strategies were suggested to improve effectiveness in certain areas, this may also help to further-develop the new art education curriculum content.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel Sanatlaren_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectProgramen_US
dc.subjectVisual Artsen_US
dc.subjectConstructivismen_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe görsel sanatlar eğitimi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of the curriculum for the visual arts education course at primary school in accordance with the teacher opinionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage78en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster