Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin turistik tüketici kapsamında gece kulüplerinden beklentilerinin kano modeli’ne göre sınıflandırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Turizm sektöründe gece kulüplerinin fonksiyonel olarak önemli bir yeri bulunmaktadır. Gece kulüpleri,
tatilleri esnasında turistleri önemli derecede rahatlatarak, stres düzeylerini azaltmakta ve tatil memnuniyetlerini ...
Sosyal harcamaların yoksulluk üzerine etkileri: Ampirik bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de yoksullukla mücadele
sürecinde gerçekleştirilen sosyal harcamaların yoksulluk problemini nasıl ve hangi yönde etkilediğini tespit
edebilmektir. Bu bağlamda İstatistiki Bölge Birimleri
(26 ...
İki aşamalı çok kriterli karar verme ile performans değerlendirmesi: Ahp ve topsıs yöntemlerinin entegrasyonu
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Performans değerlendirmesi ve buna bağlı olarak daha
etkin ve verimli karar süreçlerinin tanımlanması, işletmelerin sürdürülebilirliği ve rekabeti için önem arz
etmektedir. Bir hizmet sektörü olan eğitimde de performansın ...
Doğrusal olmayan birim kök testleriyle Rusya için satın alma gücü paritesi hipotezinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Bu çalışmada Rusya için Satın Alma Gücü Paritesi
(PPP) yaklaşımının geçerliliği Kasım 1993 – Nisan
2013 dönemine ait veri seti kullanılarak araştırılmıştır.
Bu amaçla asimetrik intibaka izin veren ve vermeyen
doğrusal ...
Türkiye’de sağ-muhafazakâr siyasetçilerin devleti algılama yordamları üzerine bir değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Devletin nasıl tanımlandığı ve algılandığı, devlet olgusu karşısında nasıl konum alındığı siyasal düşünce ve
ideolojilerin ayırt edilmesi ve anlaşılması bakımından
önem taşımaktadır. Türkiye’de sağ siyaset geleneğinin
devlete ...
Üretici fiyat endeksi ve tüketici fiyat endeksi arasındaki geçişkenliğin derecesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Üretici fiyat endeksi ve tüketici fiyat endeksi serileri,
zaman içerisinde genellikle birbirlerine benzer hareket etmektedirler. Ancak Türkiye ekonomisinin 1987-
2012 dönemi incelendiğinde, 2003 yılı sonrasında iki
endeks ...
Facebook’ta bulunma amacı ve facebook reklamlarına duyulan ilgi arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Bu araştırmada Facebook’ta bulunma amaçları ile
Facebook reklamlarına duyulan ilgi arasında bir ilişki
olup olmadığı ölçülmüştür. Bu amaçla internet üzerinden 283 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları ...
Kaya otel işletmeleri için en uygun stratejinin belirlenmesi: Bir SWOT/AHP uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Bu çalışmanın amacı dünyada bir benzeri daha bulunmayan Kapadokya Bölgesi’ne özgü kaya otel işletmeleri
için durum tespiti yapmak ve onların turizm sektörü
içerisinde daha aktif olmaları için uygulayabilecekleri
en uygun ...
Etnik pazarlamada helal kavramının kullanımı “Almanya’da yayınlanan gıda reklamları üzerine bir inceleme”
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Avrupa’ya işgücü
göçüyle artan Müslüman azınlık gruplar, pazarlama
uzmanlarının dikkatini çekmiş ve yeni alt kültür gruplarının aynı zamanda özel hedef kitle gruplarına dönüşebileceği fikri, ...
Finansal tabloların sunumunda XBRL kullanımı: ABD örneği ve Türkiye’de uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Türkçeye Genişletilebilir İşletme Raporlama Dili olarak çevrilen XBRL (eXtensible Business Reporting
Language) Amerika ve Avrupanın belirli ülkelerinde
kullanılan bir işaretleme dilidir. Temel fonksiyonu muhasebe süreci ...