Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-29T12:34:56Z
dc.date.available2020-09-29T12:34:56Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationAltınpulluk, E. (2018). Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 94-111.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24847
dc.description.abstractNesnelerin İnterneti kavramı son yıllarda bilişim alanında ortaya çıkan yeni bir paradigma olarak tüm dikkatleri üzerine çekmiştir. Bu kavram, pek çok alanı etkilediği gibi hem geleneksel eğitim alanında, hem de açık ve uzaktan öğrenmede bazı yenilikler getirecek potansiyel taşımaktadır. Nesnelerin İnterneti, nesnelerin, cihazların veya eşyaların birbirine gelişmiş iletişim teknolojileri aracılığıyla çeşitli şekillerde bağlanması ve bu cansız varlıkların birbirleriyle iletişim kurar hale gelmesi şeklinde tanımlanan bir kavramdır. Bu kapsamda, ilk olarak Nesnelerin İnterneti teknolojisinin alanyazındaki tanımlarına ve tarihçesine yer verilmektedir. Nesnelerin İnterneti konusunda akademik yayınların mevcut durumuna ve teknolojik eğilim raporlarına göz atılmaktadır. Ayrıca, Nesnelerin İnterneti teknolojisinin kullanıldığı alanlara ayrı bir başlıkta yer verilmektedir. Geleneksel eğitim süreçlerinde Nesnelerin İnterneti teknolojisinin kullanımıyla ilgili açıklamalar yapıldıktan sonra, geleneksel sınıflarda yürütülen eğitimden çeşitli yönlerden farklı özellikler içeren açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde Nesnelerin İnterneti teknolojisinin kullanımıyla ilgili alanyazındaki örnek uygulamalar sunulmaktadır. Son bölümde ise, Nesnelerin İnternetinin kullanımıyla ilgili tartışmalar yapılmakta ve öneriler sıralanmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe concept of the Internet of Things (IoT) has attracted all attention as a new paradigm in the field of information in recent years. This concept influences many areas and has the potential to bring some innovations both in traditional education and in open and distance learning. IoT is a concept defined as the connection of objects, devices, or items to each other in various ways through advanced communication technologies, and that these inanimate entities communicate with each other. In this context, firstly, the definitions and history of IoT technology are given. The current status of IoT-related academic publications and technological trend reports are reviewed. In addition, the areas where IoT technology is used are included in a separate title. After making explanations about the use of IoT technology in traditional education processes, the training conducted in traditional classrooms provides some sample applications related to the use of IoT technology in open and distance learning systems with different features from various aspects. In the last part, discussions are made about the use of IoT applications and the recommendations are listed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNesnelerin İnternetien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectEğilimleren_US
dc.subjectInternet of Thingsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectOpen and Distance Learningen_US
dc.subjectTrendsen_US
dc.titleNesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4701-1949en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage94en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAltınpulluk, Hakan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster