dc.date.accessioned | 2020-10-07T13:28:38Z | |
dc.date.available | 2020-10-07T13:28:38Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Güler, E. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 75-95. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24920 | |
dc.description.abstract | Uzaktan eğitim bir iletişim sürecidir ve bu süreçte temel olan, öğretme değil, öğrenmedir. Dolayısıyla öğrenme etkinlikleri,
aslında yaşamın kendisidir. Alanyazında uzaktan eğitim olarak ifade edilen kavram yerine, 2018’li yıllara geldiğimizde, daha
kapsamlı ve süreci ifade eden Açık ve Uzaktan Öğrenme olarak kabul görmeye başlamıştır. Açık ve uzaktan öğrenme gelişen
teknolojiler ile birlikte çeşitlenmekte ve kullanılan teknolojilerden dolayı farklı dönemlerle adlandırılmaktadır. Mektupla
yazışma modeli ile başlayan süreç, çoklu ortam, tele-öğrenme, esnek öğrenme olarak devam etmiş ve son olarak içinde
bulunduğumuz dönem “akıllı esnek öğrenme” modeli olarak devam etmektedir. Bu çalışma kapsamında, açık ve uzaktan esnek
öğrenme ortamlarının özellikleri ile ilgili bilgilendirme yapıldıktan sonra, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nin bu
çerçevede incelenmesi yapılmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Distance education is a communication process. The basis of the process is learning not teaching. So learning activities are
actually life itself. Instead of the concept expressed as distance education in the field of literature, it began to be accepted as
Open and Distance Learning, which expresses more comprehensive and process in the years of 2018. Open and distance learning
are diversified with developing technologies and due to the technology used, it is named in different periods. The process that
started with the letter correspondence model continued as multimedia, tele-learning, flexible learning, and lastly the period we
are in as "intelligent flexible learning" model. In this study, after informing about the features of open and distance flexible
learning environments, Anadolu University Open Education System is examined in this context. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Açık ve Uzaktan Öğrenme | en_US |
dc.subject | Esneklik | en_US |
dc.subject | Esnek Öğrenme | en_US |
dc.subject | Open and Distance Learning | en_US |
dc.subject | Flexibility | en_US |
dc.subject | Flexible Learning | en_US |
dc.title | Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-0492-4492 | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 75 | en_US |
dc.identifier.endpage | 95 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Güler, Emel | |