Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-10-07T13:31:03Z
dc.date.available2020-10-07T13:31:03Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationEr, F. (2018). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılık düzeylerinin mekânsal analizi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 199-210.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24928
dc.description.abstractAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi 1982 yılından bu yana örgün eğitim yerine açıktan okuyarak üniversite diploması sahibi olmak isteyen bireylere olanaklar sunmaktadır. Bugüne kadar iki milyondan daha fazla birey sistem yardımıyla kayıtlı oldukları programlardan mezun olarak diploma sahibi olmuşlardır. Bu çalışmada sisteme 2015-2016 eğitim öğretim yılında kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılıkları araştırılmıştır. Bu amaçla Bergen Facebook Bağımlılık ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre araştırmaya katılan öğrencilerin %21,3’ü Facebook bağımlısı ve %15,1’de muhtemel Facebook bağımlısı olarak tespit edilmiştir. İllere göre öğrencilerin Facebook ve Muhtemel Facebook bağımlısı olma oranları tespit edilmiş, illere göre dağılım için Moran’ın I otokorelasyon istatistiği hesaplanmıştır. İller kartiller kullanılarak gruplara ayrılmıştır.en_US
dc.description.abstractAnadolu University Open Education system, since 1982, uses all tools of education to provide students the opportunity of obtaning a university diploma to those who ca not get a diploma from usual in-campus education. Until today, more than two million students have already graduated from the programs that they were enrolled. In this study, the Facebook addiction levels of the students who registered to a program in 2015-2016 education year is investigated. The Bergen Facebook addiction scale is used in the study. The main purpose of this study is to show geographical distribution of Facebook addiction among open education students in Turkey. The overall results indicate that 21.3% of the students were facebook addict whereas 15.1% of the students were possible Facebook addicts. The proprotion of the students who were classified as either Facebook addict or Possible Facebook addict for every city in Turkey is calculated and studied by Moran’s I autocorrelation coefficient. Futhermore a grouping of the cities for given variables of Facebook addiction are created by quartiles.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFacebook Bağımlılığıen_US
dc.subjectBergen Facebook Ölçeğien_US
dc.subjectMekânsal Otokorelasyonen_US
dc.subjectKartilleren_US
dc.subjectFacebook Addictionen_US
dc.subjectBergen Facebook Addiction Scaleen_US
dc.subjectSpatial Autocorrelationen_US
dc.subjectQuartilesen_US
dc.titleAnadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılık düzeylerinin mekânsal analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0194-616Xen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorEr, Fikret


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster