Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Soner
dc.contributor.authorKoçak, Osman
dc.date.accessioned2021-01-07T12:23:49Z
dc.date.available2021-01-07T12:23:49Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationDoğan, S, Koçak, O. (2017). Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin öğretmen motivasyonuna ilişkin algı ve görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 1-18.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25277
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin motivasyon düzeylerini, ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin algılarına ve görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan açıklayıcı (explanatory) desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümü ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Veriler, Sivas ilinde görev yapan 211 öğretmenden, “Öğretmenlere Yönelik Motivasyon Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nitel bölümü ise durum çalışması desenine uygun olarak yürütülmüştür. Veriler, nicel bölümde kullanılan ölçeğin içeriğine uygun olarak hazırlanan 3 adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla Sivas ilinde görev yapan 10 öğretmenden yüz yüze yapılan görüşmelerle elde edilmiştir. Araştırmanın nicel bulguları öğretmenlerin motivasyon düzeylerini yüksek düzeyde olumlu algıladıklarını; nitel bulgular ise öğretmenlerin motivasyon düzeylerini genel olarak yeterli bulmadıklarını göstermektedir. Bu bağlamda nitel bulguların nicel bulguları desteklemediği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the level of teacher motivation according to the perceptions and views of the branch teachers who work in secondary schools. In this research, explanatory pattern involving quantitative and qualitative methods is used. Quantitative part of the research has been designed in relational survey model. The data was collected through “Motivation Scale for Teachers” from 211 teachers working in the Province of Sivas. Qualitative part of the research, however, was conducted in accordance with case study pattern. The data was obtained through semi-structured interview form consisting of three open-ended questions prepared according to the content of the scale used in the quantitative part from 10 teachers working in the Province of Sivas in face-to-face interviews. Quantitative findings of the study show that teachers perceive their level of motivation highly positive, while qualitative findings show that they don’t generally find their level of motivation enough. In this context, it can be said that the qualitative findings do not support the quantitative ones.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectÖğretmen Motivasyonuen_US
dc.subjectBranş Öğretmenlerien_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectTeacher Motivationen_US
dc.subjectBranch Teachersen_US
dc.titleOrtaokullarda görev yapan öğretmenlerin öğretmen motivasyonuna ilişkin algı ve görüşlerien_US
dc.title.alternativePerceptions and views of teachers who work in middle schools regarding teacher motivationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster