dc.contributor.advisor | Aydın, Cengiz Hakan | |
dc.contributor.author | Özkeskin, Emrah Emre | |
dc.date.accessioned | 2018-04-30T16:02:36Z | |
dc.date.available | 2018-04-30T16:02:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/2548 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 480163 | en_US |
dc.description.abstract | Uyarlanabilir öğrenme sistemleri öğrenme içeriklerini ya da içeriğin sunum şekillerini öğrenenlerin özelliklerine, ihtiyaç ya da tercihlerine göre uyarlayabilen sistemlerdir. Uyarlanabilir öğrenme sistemlerinde uyarlama öğrenen modelleri çerçevesinde yapılır. Bu araştırmada açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik bir uyarlabilir öğrenme sisteminin tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma araştırma yöntemi çerçevesinde gömülü desen kullanılmıştır. Veri toplama ve analiz amacıyla odak grup görüşmesi, yarı yapılandırılmış görüşme, ölçek ve analitik verilerinden faydalanılmıştır. Geliştirilen sistem kullanılarak üç dönem "Veri Madenciliğine Giriş" kitlesel çevrimiçi açık dersi verilmiştir. Öğrenenlerin uyarlanabilir öğrenme sisteminden yüksek düzeyde memnun kaldıkları, uyarlanabilir öğrenme sisteminin öğrenmelerine ve ilgilerini yüksek tutmalarına yardımcı oluğunu düşündükleri bulunmuştur. Ancak öğrenenlerin bilişsel biçimlerine ve uyarlama yapılma durumlarına göre algılanan öğrenme, algılanan memnuniyet ve ilgileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Araştırma bulgularına ve sonuçlarına dayanarak olası araştırmalar ve uygulamalar için öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan öğretim | en_US |
dc.title | Uyarlanabilir açık ve uzaktan öğrenme sisteminin tasarımı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 142 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |