Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelebi, Engin
dc.date.accessioned2021-07-01T11:56:13Z
dc.date.available2021-07-01T11:56:13Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÇelebi, E. (2021). Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerin etkinliğini ölçme: Özel ve kamu sağlık kuruluşlarının karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 81-98.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25905
dc.description.abstractKuruluşlar için halkla ilişkiler biriminin değeri hedef kitlelerle sürdürülen ilişkilerin kalitesine dayanmaktadır. Sağlık kuruluşlarına karşı duyulan memnuniyet, güven ve bağlılık duygusunun ise psikolojik ve sosyal gerçeklikleri vardır. Bu yüzden sağlık hizmeti alıcılarının sağlık kuruluşları tercihlerini anlamak ve olumlu ilişkisel sonuçlara ulaşabilmek için yeni ve farklı stratejiler gerekebilir. Bu stratejiler içinde ise halkla ilişkilerin ve etkili iletişim tekniklerinin rolünü araştırmak gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler çalışmalarının etkisini ölçmek ve hedef kitlelerin duygusal ve davranışsal tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma özel ve kamu sağlık kuruluşlarından düzenli olarak en az 3 ay hizmet alan 249 sağlık hizmeti alıcısı üzerinde uygulanmıştır ve sonuçların karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma sonucuna göre halkla ilişkilerde ilişkisel sonuçların hem özel sağlık kuruluşlarında hem de kamu sağlık kuruluşlarında sağlık hizmeti alıcılarının duygusal ve davranışsal tutumları üzerine olumlu etkisinin olduğu ortaya çıkartılmıştır. Hem kamu hem de özel sağlık kuruluşlarında en önemli boyutlar güven ve memnuniyet olarak ölçülmüştür. Her iki sağlık kuruluşu sektöründe de ilişkisel sonuçlar arasında anlamlı bir korelasyon vardır ve olumlu sonuçlar benzerlik göstermektedir. Sonuç olarak, sağlık kuruluşlarının halkla ilişkiler algılamalarını güçlendirmenin aynı zamanda sağlık kuruluşlarına olan olumlu toplumsal algıyı ve kurumsal itibar algısını güçlendirmek anlamına gelebileceği bulgusuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractFor organizations, the value of the public relations unit is based on the quality of the relations with the target groups. There are psychological and social realities of satisfaction, trust and loyalty towards health organizations. Therefore, new and different strategies may be necessary to understand the preferences of the patients of health care institutions and to reach positive relational results. Within these strategies, the role of public relations and effective communication techniques should be investigated. The aim of this study is to measure the impact of public relations facilities in health institutions and to determine their impact on the emotional and behavioral attitudes of target groups. The researchwasconducted on 249 health care recipients who regularly received service from private and public health institutions for at least 3 months and the results were compared. According to the results of the research, it has been found out that relational results in public relations have positive effects on emotional and behavioral attitudes of patients both in private and public health institutions. The most important dimensions in both public and private health institutions are measured as trust and satisfaction. There is a significant correlation between the relational outcomes in both sectors and the positive results are similar. As a result, it can be said that strengthening public relations perceptions of health institutions can also mean strengthening the positive social perception and corporate reputation perception of health institutions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectİlişki Yönetimien_US
dc.subjectSağlık Kuruluşlarıen_US
dc.subjectİletişim Yönetimien_US
dc.subjectKurumsal İletişimen_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectRelationship Managementen_US
dc.subjectHealth Institutionsen_US
dc.subjectCommunication Managementen_US
dc.subjectCorporate Communicationen_US
dc.titleSağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerin etkinliğini ölçme: Özel ve kamu sağlık kuruluşlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeMeasuring the effectiveness of public relations in health organizations: Comparison of private and public health organizationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage81en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster