Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocaekşi, Serdar
dc.date.accessioned2021-08-12T11:52:24Z
dc.date.available2021-08-12T11:52:24Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25984
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan bireyselleştirilmiş öğretim modeli ile birlikte Akış Kuramı çerçevesinde gerçekleştirilen öğretim sürecinin öğrencilerin gözüyle değerlendirilmesidir. Araştırma, karma araştırma yöntemlerinden birleştirme (çeşitleme, yakınsak paralel desen) deseni olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde yer alan bir ortaokuldaki 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Rheinberg, Vollmeyer ve Engeser (2003) tarafından geliştirilen, İşigüzel ve Çam (2014) tarafından Türkçe'ye uyarlama çalışması yapılan Flow Yaşantısı Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda bu ölçeğin ortaokul öğrencileri ile yapılacak bilimsel araştırmalar kapsamında kullanılabilirliği ortaya konmuştur. Araştırmada nitel veri toplama araçları olarak yarı-yapılandırılmış görüşmeler, odak grup görüşmesi, araştırmacı günlüğü ve alan notları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel ve nicel veriler birlikte değerlendirildiğinde bir dönem boyunca BÖM ile işlenen beden eğitimi ve spor dersinde, öğrencilerin akış deneyimi yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBireyselleştirilmiş Öğretim Modelien_US
dc.subjectAkış Kuramıen_US
dc.subjectModel Temelli Beden Eğitimi Uygulamasıen_US
dc.subjectKarma Araştırma Yöntemien_US
dc.subjectBeden Eğitimi ve Spor Dersien_US
dc.titleBeden eğitimi dersinde bireyselleştirilmiş öğretim modeli uygulamasının akış teorisi çerçevesinde incelenmesi : bir karma yöntem araştırmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorEktirici, Arıkan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster