dc.contributor.advisor | Kılıç, Levend | |
dc.date.accessioned | 2021-09-14T08:39:37Z | |
dc.date.available | 2021-09-14T08:39:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26078 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türkiye'de İletişim Fakültesi Sinema ve Televizyon Bölümünde verilen Temel Fotoğrafçılık dersinin öğrencilerin gereksinimlerine uygun olup olmadığının belirlenmesi ve Temel Fotoğrafçılık eğitiminin bilişsel çıraklık yöntemiyle öğretilmesinin uygunluğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu hedefe ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tanımlayıcı durum çalışmasından yararlanılmıştır. Tanımlayıcı durum çalışması sınırları belirlenen bir ya da birden fazla durumun incelenerek betimlenmesini kapsar. Durum çalışmasında veri toplama kaynakları çeşitlilik gösterebilmektedir. Bu çalışmada veri toplama kaynağı olarak, doküman analizi, yarı yapılandırılmış görüşme ve anket kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, İletişim Fakültesi Sinema ve Televizyon Bölümünde verilen Temel Fotoğrafçılık eğitimi ile ilgili üniversiteler arasında ortak bir ders programı olmadığı görülmüş ve dersin öğrencilerin gereksinimlerine uygun olmadığı görüşü ortaya çıkmıştır. Ayrıca Temel Fotoğrafçılık eğitiminin bilişsel çıraklık yöntemiyle, öğrenci merkezli olarak öğretilebileceği görüşü ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Temel Fotoğrafçılık | en_US |
dc.subject | Fotoğraf Eğitimi | en_US |
dc.subject | Sinema ve Televizyon | en_US |
dc.title | İletişim fakültesi sinema ve televizyon bölümünde verilen temel fotoğrafçılık eğitiminin öğrencilerin gereksinimlerine uygunluğu | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Portakal, Dilek | |