dc.contributor.advisor | Kesim, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-09-20T12:06:40Z | |
dc.date.available | 2021-09-20T12:06:40Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26103 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada açık ve uzaktan öğrenenlerin videolar yoluyla aldıkları derslerde
konu anlatıcısının yüz ifadelerinin öğrenen motivasyonuna olan etkisi incelenmiştir. Bu
bağlamda Açıköğretim Fakültesi e-kampüs üzerinden Medya ve İletişim dersinin ilk
ünitesi video yoluyla açıköğretim sisteminde kalite elçileri adıyla anılan öğrenen kitlesine
sunulmuş ve onlardan bilgi toplanmıştır. Bu çalışmada öğrenme malzemelerinden video
incelendiğinden sözü geçen ders videosu, araştırmacı tarafından belirli saniyeler arasında
anlatıcının yüz ifadelerine göre nötr, enerjik, sıkılmış, samimi, öfkeli ve düşünceli olarak
gruplanmıştır. Herbir yüz ifadesinin kullanıldığı aralık sonunda videoda öğrenenler
videoyu izlemeye devam etme isteklerini ölçen bir cetvelle karşılaşmışlardır. Böylece
öğretenin kullandığı yüz ifadelerine göre öğrenen motivasyonunda nasıl bir değişiklik
olduğu gözlemlenmiştir. Ardından videonun tamamını izleyip her ölçeğe cevap veren
katılımcılar arasından dokuz kişi rastgele seçilerek tezin kuramsal dayanakları olan İletişim
Ortamları Zenginliği ve Bilgisayar Ortamlı İletişim kuramları ile hazırlanan matristen
çıkarılan on adet açık uçlu soruya cevap vermişlerdir. Öğrenen motivasyonunu olumlu
etkileyebilecek yüz ifadelerinin videoya devam etme isteği yüzdelerine göre sırayla enerjik
(%73), samimi (%72) ve nötr (%71) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sözsüz İletişim | en_US |
dc.subject | Açık ve Uzaktan Öğrenme | en_US |
dc.subject | Öğrenen Motivasyonu | en_US |
dc.title | E-öğrenme ortamlarında sözsüz iletişim öğelerinden yüz ifadelerinin kullanımı | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Aydın Menderes, irem | |