Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlnıaçık, Ümit
dc.contributor.authorYılmaz, Cengiz
dc.contributor.authorAlnıaçık, Esra
dc.date.accessioned2014-07-21T08:33:28Z
dc.date.available2014-07-21T08:33:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/264
dc.description.abstractBu araştırmada reklamlarda çevreci iddiaya yer verip vermemenin ve reklamlarda kullanılan çevreci iddianın belirginlik düzeyinin, reklam etkililiği üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada çamaşır makinesi, kol saati ve DVD oynatıcı ürünleri için hipotetik basılı reklamlar kullanılarak deneysel bir çalışma yapılmıştır. DVD oynatıcı ve kol saati reklamlarında çevreci iddiaya yer verilmesi durumunda, reklamların daha olumlu değerlendirildiği, çamaşır makinesi reklamında ise çevreci iddiaya yer verip vermemenin anlamlı bir farklılık yaratmadığı belirlenmiştir. Kullanılan çevreci iddianın muğlak ya da belirgin olmasının, çamaşır makinesi ve kol saati için reklam etkililiği üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı, DVD oynatıcı reklamında ise belirgin çevreci iddia kullanımının, reklam etkililiğine olumlu bir etkisinin olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe study investigates the effects of environmental claims and claim specificity on advertisement effectiveness. An experimental study is conducted using hypothetical print advertisements for three product categories, namely laundry machines, wrist watches, and DVD players. Findings indicate that the existence of environmental claims significantly improves respondent evaluations in the wrist watches and DVD players categories, whereas in the laundry machines category no such effects are observed. In addition, advertising claim specificity (using vague versus specific claims) significantly improves consumer evaluations of DVD players but does not seem to exert significant effects on evaluations of laundry machines and wrist watches. Theoretical and managerial implications of these findings are discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeşil Reklamen_US
dc.subjectÇevreci İddialaren_US
dc.subjectReklam Etkililiğien_US
dc.subjectYeşil Pazarlamaen_US
dc.subjectDeneysel Tasarımen_US
dc.subjectGreen Advertisingen_US
dc.subjectEnvironmental Claimsen_US
dc.subjectAdvertisement Effectivenessen_US
dc.subjectGreen Marketingen_US
dc.subjectExperimental Designen_US
dc.titleReklamlarda Çevreci İddialar Ve Reklam Etkililiği: Basılı Reklamlar Üzerinde Deneysel Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeEnvironmental Claims And Advertisement Effectiveness: An Experimental Study On Print Advertisementsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster