Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTunca, Ozan
dc.date.accessioned2022-09-09T07:42:56Z
dc.date.available2022-09-09T07:42:56Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26824
dc.description.abstractBu çalışma 20. yüzyıl Fransız bestecilerinden Henri Dutilleux’nün (1916-2013) solo viyolonsel için 1976’da bestelediği ve 1982 yılında tekrar düzenlemiş olduğu “Trois Strophes sur le nom de Sacher” adlı eserin viyolonsel teknikleri açısından incelemelerini içermektedir. İlk bölümde bestecinin yaşamı, yaşadığı dönem ve eserleri hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, “12 Hommages à Paul Sacher”, (Paul Sacher’e 12 İthaf) serisi ve Sacher harflerinden oluşan nota dizilimi hakkında bilgiler ele alınmıştır. Üçüncü bölüm, Henri Dutilleux’nün “Trois Strophes sur le nom de Sacher” eserinin çalış tekniklerinin analizini içermektedir. Daha önce bir bölümü kompozisyon disiplininde analiz edilerek, teknik ve estetik özellikleri makale biçiminde ele alınsa da eser, viyolonsel performans tekniklerinin incelenmesi açısından Türkiye’de yüksek lisans ve doktora tezlerine daha önce konu olmamıştır. Konuya ilgi duyan kişiler için etkin bir Türkçe başvuru kaynağı oluşturmak çalışmanın amacıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHenri Dutilleuxen_US
dc.subjectPaul Sacheren_US
dc.subjectViyolonselen_US
dc.titleHenri Dutilleux'nün Trois Strophes Sur Le Nom de Sacher adlı eserinin viyolonsel teknikleri açısından incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBağcı, Mehmet Gökhan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster