dc.contributor.advisor | Erkılıç, Turan Akman | |
dc.date.accessioned | 2022-11-08T11:16:32Z | |
dc.date.available | 2022-11-08T11:16:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26904 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Kosova’da okul yöneticisi yetiştirme sisteminin değerlendirilmesi yapılarak yeni bir model önerisi sunulması amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırma desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ise kolay ulaşabilir örnekleme kullanılmıştır. Araştırma ile ilgili veriler 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında toplanmıştır. Çalışma grubunda yer alan katılımcılardan veri toplanabilmesi için yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Görüşme formunda Kosova’daki okul yöneticilerinin yeterlikleri, yetiştirilmesi, seçilmesi ve atanması değerlendirilerek görüşlerini ortaya çıkarmaya yönelik sorular sorulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Nitel verilerin analizi ile okul yöneticileri ile ilgili yeterlik, yetiştirme, seçme ve atama ile ilgili temalar belirlenmiştir. Araştırmanın nicel boyutunun verileri Okul Yöneticileri Yeterlikleri Envanteri (OYYE) ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel boyutu verilerin analizinde SPSS 26, R programı ve Lavaan paket programları kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde betimsel istatistikler, Korelasyon, T-testi ve MANOVA analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel ve nicel yöntemleri sonucunda elde edilen bulgular ışığında Kosova için uygulanabilir bir model önerisi sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kosova Okul Yöneticileri | en_US |
dc.title | Kosova'da okul yöneticisi yetiştirilmesine yönelik yeterlik temelli bir model önerisi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Brina, Nuri | |