Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCansu Topallı, Tuğba
dc.date.accessioned2023-09-22T07:25:25Z
dc.date.available2023-09-22T07:25:25Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationCansu Topallı, T, Fırat, M. (2023). Öğrenme analitikleri ile öz-düzenleyici öğrenme arasındaki ilişkinin sistematik alanyazın taramasıyla incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 9 (1), 273-294.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27355
dc.description.abstractÖğrenme deneyimlerinin dijitale geçmesiyle birlikte, öğrenenlerin bu ortamlarda gerçekleştirdikleri tüm etkileşimler izlenebilir hale gelmiştir. Bu da öğrenme analitiklerini hızla yaygınlaşmasına yol açmıştır. Öğrenme analitikleri, öğrenmenin kendisini ve öğrenme çevrelerini anlamak ve iyileştirmek için kullanılır. Öğrenenlerle ve öğrenme bağlamlarıyla ilgili verilerin toplaması, ölçülmesi, analiz edilmesi, görselleştirilmesi ve en önemlisi de analitik sonuçların öğrenme çevrelerine yansıtılması süreçleriyle ilgilenir. Öğrenme analitikleri, bireyin kendini izlemesine ve kendi performansını değerlendirmesine olanak sağladığı için öğrenenlerin öz düzenleyici öğrenmelerine de etki etmektedir. Alanyazında öğrenme analitikleri ile öz düzenleyici öğrenme ilişkisini inceleyen çalışmalar yer almaktadır. Bu araştırmada öğrenme analitiklerinin öz düzenleyici öğrenmeye etkilerini inceleyen çalışmalara yönelik bir sistematik alanyazın taraması yapılmıştır. Bu amaçla Web of Secience veri tabanı kullanılarak başlığında “learning analytic” ve “self-regulated” anahtar kelimeleri bulunan makaleler incelenmiştir. Çalışma sonucunda öğrenme analitikleri kullanmanın, öz düzenleyici öğrenme becerilerinin tespitinde ve geliştirilmesine yardımcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectÖğrenme Analitiklerien_US
dc.subjectÖz Düzenleyici Öğrenmeen_US
dc.titleÖğrenme analitikleri ile öz-düzenleyici öğrenme arasındaki ilişkinin sistematik alanyazın taramasıyla incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8707-5918en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage273en_US
dc.identifier.endpage294en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorFırat, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster