dc.contributor.author | Cansu Topallı, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T07:25:25Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T07:25:25Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Cansu Topallı, T, Fırat, M. (2023). Öğrenme analitikleri ile öz-düzenleyici öğrenme arasındaki ilişkinin sistematik alanyazın taramasıyla incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 9 (1), 273-294. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27355 | |
dc.description.abstract | Öğrenme deneyimlerinin dijitale geçmesiyle birlikte, öğrenenlerin bu ortamlarda gerçekleştirdikleri tüm etkileşimler izlenebilir hale gelmiştir. Bu da öğrenme analitiklerini hızla yaygınlaşmasına yol açmıştır. Öğrenme analitikleri, öğrenmenin kendisini ve öğrenme çevrelerini anlamak ve iyileştirmek için kullanılır. Öğrenenlerle ve öğrenme bağlamlarıyla ilgili verilerin toplaması, ölçülmesi, analiz edilmesi, görselleştirilmesi ve en önemlisi de analitik sonuçların öğrenme çevrelerine yansıtılması süreçleriyle ilgilenir. Öğrenme analitikleri, bireyin kendini izlemesine ve kendi performansını değerlendirmesine olanak sağladığı için öğrenenlerin öz düzenleyici öğrenmelerine de etki etmektedir. Alanyazında öğrenme analitikleri ile öz düzenleyici öğrenme ilişkisini inceleyen çalışmalar yer almaktadır. Bu araştırmada öğrenme analitiklerinin öz düzenleyici öğrenmeye etkilerini inceleyen çalışmalara yönelik bir sistematik alanyazın taraması yapılmıştır. Bu amaçla Web of Secience veri tabanı kullanılarak başlığında “learning analytic” ve “self-regulated” anahtar kelimeleri bulunan makaleler incelenmiştir. Çalışma sonucunda öğrenme analitikleri kullanmanın, öz düzenleyici öğrenme becerilerinin tespitinde ve geliştirilmesine yardımcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Öğrenme Analitikleri | en_US |
dc.subject | Öz Düzenleyici Öğrenme | en_US |
dc.title | Öğrenme analitikleri ile öz-düzenleyici öğrenme arasındaki ilişkinin sistematik alanyazın taramasıyla incelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-8707-5918 | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 273 | en_US |
dc.identifier.endpage | 294 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Fırat, Mehmet | |