Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöle, Mehmet Oğuz
dc.contributor.authorNişan, Mustafa
dc.contributor.authorTüfekci, Aysel
dc.date.accessioned2024-02-22T07:35:48Z
dc.date.available2024-02-22T07:35:48Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationGöle, M, O, Nişan, M, Tüfekci, A. (2024). Pandemi (Covıd-19) döneminde okul öncesi öğretmenlerinin mesleki kimliklerine yönelik görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 14 (1), 55-88.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27976
dc.description.abstractAraştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin mesleki kimlik oluşumuna yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda; 0-5, 6-15 ve 16 yıl ve üzeri mesleki deneyime sahip, dördü anasınıfında ve sekizi anaokulunda görev yapmakta olan 12 kadın okul öncesi öğretmeni yer almıştır. Araştırma verileri, yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmış ve içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi sürecinde görüşmelerden elde edilen nitel veriler araştırmacılar tarafından incelenerek kodlar, kategoriler ve temalar oluşturulmuştur. Verilerin analizi sonucunda araştırma soruları ile ilişkili olarak (a) okul ortamı, (b) çalışma alanı ve (c) toplumsal konum olmak üzere üç ana tema elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre okul öncesi öğretmenlerin mesleki kimliklerinin oluşumunda okul ortamındaki öğretmen ve veli, yönetici ve meslektaş arasındaki ilişkilerin ve bunların okul öncesi öğretmenine karşı tutum ve davranışlarının önemli olduğu belirlenmiştir. İnsanları, çocukları ve mesleği sevme, mesleği tercih etme nedenleri ve mesleğin sağladığı ekonomik imkânların mesleki kimlik üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlik mesleğine toplumun bakış açısı, mesleğin saygınlığı gibi durumların da mesleki kimlik oluşumunu etkilediği görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki Kimliken_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenliğien_US
dc.subjectCOVID-19 Pandemi Dönemien_US
dc.titlePandemi (Covıd-19) döneminde okul öncesi öğretmenlerinin mesleki kimliklerine yönelik görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster