Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Sezer
dc.contributor.authorErmeç, Ayşegül
dc.contributor.authorYücedağ, Nilüfer
dc.date.accessioned2014-07-22T06:45:19Z
dc.date.available2014-07-22T06:45:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/279
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı belirgin yenilikçi kabiliyet boyutlarının, işletmelerin ihracat performanslarında etkili olabileceği varsayımını test etmektir. Bu doğrultuda işletmelerin yenilikçi kabiliyetleri yedi faklı boyutta ele alınarak değerlendirilmiştir (Öğrenme, araştırma ve geliştirme (Ar- Ge), üretim, pazarlama, örgütsel yapı, kaynak kullanma, stratejik yetenekler). Çalışmada, Ankara Sincan Organize Sanayi Bölgesinde yer alan 70 imalatçı işletmeden yüzyüze anket yöntemi kullanılarak veri toplanmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizi sonucu, örneklemde yer alan işletmelerin yenilik kabiliyetlerinin, ihracat yapma sıklıkları, ihracatçı davranışları (ihracatın satış hasılatı içindeki payı) ve ürün değiştirme sıklıkları açısından anlamlı bir farklılık göstermediği, buna karşın, işletmelerin, yenilik alt kabiliyet boyutu olan Ar-Ge yenilikçi kabiliyeti ile işletme bütçelerinden Ar- Ge’ ye ayrılan pay açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this paper is to test the proposition that the predetermined innovation capability dimensions can affect the export performances of firms. For this purpose, firms’innovation capabilities are considered in seven different dimensions (learning, research and development (R&D), manufacturing, marketing, organizational structure, resource allocating, and strategic capability). Data are collected from 70 manufacturing firms in Ankara Sincan Organized Industrial Zone by face to face survey method. According to the results of statistical analysis, there is no significant differences in innovation capabilities of firms in terms of export frequencies, export behaviors (export/sales revenue) and innovation frequencies. On the other hand, there is a significant difference in R&D innovation capabilities of firms in terms of the ratio of R&D expenditures in total budget.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeniliken_US
dc.subjectYenilikçi Kabiliyeten_US
dc.subjectAr-Geen_US
dc.subjectİmalatçı işletmeen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectInnovation Capabilityen_US
dc.subjectR&Den_US
dc.subjectManufacturing Firmen_US
dc.titleİşletmelerin Yenilikçi Kabiliyetleri Ve İhracat Performanslarına Etkilerien_US
dc.title.alternativeFirms Innovation Capabilities And Their Effects On Export Performancesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster