Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2024-09-05T12:28:07Z
dc.date.available2024-09-05T12:28:07Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationDemirel Dingeç, Ş. (2023). Özel eğitim bölümü öğretmen adaylarının seçkin gruplardaki özel yetenekli öğrencilerin akademik benlik algısını desteklemeye ilişkin görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 7 (4), 783-803.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28619
dc.description.abstractÖzel yetenekli öğrencilerin eğitimlerinde sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri gruplama stratejisidir. Gruplama stratejisi içerisinde yer alan homojen gruplarda özel yetenekli bireyler yetenek düzeylerine göre bir arada eğitim alırlar. Böylece yetenek düzeyi üst seviyede seçkin bir grup içerisinde yer almış olurlar. Seçkin grupların özel yetenekli öğrencilere olumlu ve olumsuz etkileri olabilir. Grupların etki yarattığı boyutlardan biri de öğrencilerin akademik benlik algısıdır. Bu çalışmada özel eğitim bölümünde lisans öğrencisi olan öğretmen adaylarının, seçkin gruplardaki özel yetenekli öğrencilerin akademik benlik algılarını desteklemeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında katılımcılardan seçkin grupların etkileriyle ilgili görüşleri ve akademik benlik algısını desteklemeye dair önerileri alınmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen betimsel bir çalışmadır. 32 katılımcıdan açık uçlu sorularla toplanan veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçları seçkin grupların özel yetenekli öğrencilerin düzeylerine uygun eğitim alma ve yalnız hissetmeme gibi olumlu getirileriyle birlikte çok akademik odaklı olma ve rekabetçi ortamda zorlanma gibi dezavantajları olabileceğini göstermiştir. Katılımcılar seçkin grupların etkilerini paylaşırken, akademik benlik algısının hem olumlu hem de olumsuz etkilenebileceğini ifade etmişlerdir. Özel yetenekli öğrencilerin akademik benlik algısını olumlu yönde desteklemek için öğrencilere, ailelere, öğretmenlere, yöneticilere ve diğer uzmanlara yönelik önerilerde bulunmuşlardır. En dikkat çeken öneriler ise özel yetenekli öğrencilerin ve seçkin grupların özelliklerinin iyi bilinmesi üzerine yapılmıştır. Ayrıca katılımcılar özel yetenekli öğrencilere sadece akademik değil, sosyal duygusal bağlamda da destekler sunulmasını tüm paydaşlara önermişlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Yetenekli Öğrencileren_US
dc.subjectSeçkin Gruplaren_US
dc.subjectAkademik Benlik Algısıen_US
dc.titleÖzel eğitim bölümü öğretmen adaylarının seçkin gruplardaki özel yetenekli öğrencilerin akademik benlik algısını desteklemeye ilişkin görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6709-7690en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage783en_US
dc.identifier.endpage803en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.contributor.institutionauthorDemirel Dingeç, Şule


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster