Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtaizi, Murat
dc.contributor.authorYavuz, Saygın Eylem
dc.date.accessioned2015-10-12T07:28:21Z
dc.date.available2015-10-12T07:28:21Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3012
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 415895en_US
dc.description.abstractDeğişen dünya düzeni eğitim sistemlerine etki ederek en az bir yabancı dil bilme zorunluluğunu getirmiştir. Türkçe dil ailesi Avrupa dil ailelerinden farklı yapıda olduğu için, ana dili Türkçe olanlar, Avrupa dillerini öğrenmede zorluklar yaşamaktadır. Türkiye 16 Ağustos 1997'de 4306 sayılı yasa ile sekiz yıllık kesintisiz eğitime ve yabancı dil eğitimini ilköğretim birinci basamak 4. sınıftan itibaren ders olarak okutulmasına başlamıştır. Bununla birlikte yabancı dil öğretimi sorun olmaya devam etmiştir. Eğitimde yapıcı yaklaşımın da bir parçası olduğu köklü bir takım değişiklere gidilmiş ve öğretmen merkezli eğitim anlayışı yerine, öğrenci merkezli eğitim anlayışı kabul görmüştür. Sorun çözmeye dayalı öğretim de yapıcı yaklaşımın birparçasıdır. Öte yandan meslek liselerinde yabancı dil öğretimi, öğrencilerin öncelikle meslek öğrenme anlayışı içinde kültür derslerinden uzakta durma, yabancı dil eğitiminin her yaşta ve sınıfta en baştan başlaması, yabancı dil olarak okutulan İngilizcenin Türkçe dil yapısından çok farklı olması, geleneksel yöntemlerin öğrencileri pasif kılması gibi nedenlerle oldukça zor olmaktadır. Bununla birlikte Avrupa Birliğine aday bir ülke olarak özellikle kalifiye eleman yetiştiren meslek liseleri öğrencilerinin yabancı dilde kendilerini ifade edebilmeleri, söylenenleri belirli düzeyde anlayabilmelerini sağlamak önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, meslek liselerinde yabancı dil öğretiminde kullanılan sorun çözme yöntemi ve takım çalışmasının öğrenci başarısına ve memnuniyetine etkilerini değerlendirmektir. Araştırmada sorun çözme uygulamalarının ardından, beş farklı sorun durumuna ilişkin soruların yer aldığı bir "Başarı Testi" ve sorun çözme uygulamalarına ilişkin öğrenci memnuniyetini ölçmek amacıyla Likert tipi bir "Memnuniyet Anketi" uygulanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim (Orta) -- Yabancılaren_US
dc.subjectProblem çözme -- Öğretim (Orta)en_US
dc.titleMeslek liseleri 9. sınıflarda yabancı dil dersinde sorun çözme yönteminin öğrenci menuniyeti ve başarısı üzerine etkisi : (Eskişehir Atatürk Anadolu Meslek Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 135 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster