Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHakan, Ayhan
dc.contributor.authorUsta, İlker
dc.date.accessioned2016-07-13T09:42:40Z
dc.date.available2016-07-13T09:42:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3052
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 384910en_US
dc.description.abstractEğitimde program değerlendirme uygulamaları, program geliştirme sürecinde programın yönetici ve yürütücülerine program öğeleri hakkında detaylı bilgi verirken aynı zamanda programın en temel bileşenlerinden biri olan öğrencilere, programın geliştirilmesi sürecinde aktif rol vermesi noktasında da önemlidir. Bu gereklilikten hareketle, bu araştırma, Açıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Önlisans Programı'nın, öğrencilerin görüşlerine göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilen bu araştırmada, tarama modellerinden olan tekil tarama modeli kullanılmıştır. Tekil tarama modeliyle Sosyal Bilimler Programı'nda öğrenim gören öğrencilerin kişisel bilgileri, bu programa ilişkin görüşleri ve beklentileri betimlenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Önlisans Programı'nda öğrenim gören toplam 1168 1. ve 2. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Öğrencilerin tümüne web ortamında oluşturulan anket yoluyla ulaşılmıştır. Anket sistemine 815 öğrenci giriş yapmış ve bunların 493'ü anket sorularına cevap vermiştir. Araştırmanın amacı kapsamında gereksinim duyulan veriler, araştırmacı tarafından öğrencilere uygulanmak üzere hazırlanan "Sosyal Bilimler Programını Değerlendirme Anketi" yoluyla toplanmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde sayı ve yüzdelerden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin genel olarak program hakkında olumlu görüşler taşıdığı ortaya çıkmıştır. Öğrenciler genel olarak programın amaçlarını, kapsamını, programın en önemli bileşenlerinden biri olan kitaplarını, değerlendirme uygulamalarını olumlu olarak nitelendirmiştir. Diğer yandan e-öğrenme ortamlarının öğrencilerin çoğunluğunca kullanılmadığı ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin programa kaydolma nedenleri arasında ilk sırada çalıştığı işte terfi almak yer alırken, yeni bir işe girmek noktasında programdaki dersler mesleki açıdan yetiştirici bulunmamaktadır. Öğrencilerin büyük bir kısmı kitaplardaki içeriğin çok uzun ve ayrıntılı olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca ünite sonu sorularının sayıca yetersiz olduğu belirlenmiştir. Özellikle Sosyal Bilimler Programı'nın sürekli geliştirilerek yaygınlaştırılması gerektiği öğrencilerin çok büyük bir kısmı tarafından belirtilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan öğretim -- Değerlendirme -- Türkiyeen_US
dc.titleAçıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Önlisans Programının değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik önerileren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXXVI, 355 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster