Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKuzu, Abdullah
dc.contributor.authorBalı, M. Çağatay
dc.date.accessioned2009-09-01T16:00:36Z
dc.date.available2009-09-01T16:00:36Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3083
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 345362en_US
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim ve ortaöğretimde çalışan öğretmenlerin dersleri için materyal hazırlarken İnternet'i kullanma durumlarını saptamayı amaçlayan tarama türünde bir çalışmadır. Araştırmaya Kütahya ve Tavşanlı ilçesinde görev yapan 226 öğretmen katılmıştır. Katılımcılara araştırmacı tarafından geliştirilen toplam 57 sorudan oluşan Materyal Hazırlamada İnternet Kullanım Anketi uygulanmıştır. Bu araştırma öğretmenlerin derslerinde kullanmak amacıyla materyal hazırlarken ne tür İnternet sitelerinden, hangi sıklıkta yaralandıkları ve bu İnternet sitelerinden aldıkları verileri nasıl kullandıklarını belirlemek. Öğretmenlerin, cinsiyetleri, çalıştıkları eğitim kademesi, mesleki kıdemleri, öğrenim düzeyleri, bilgisayarı kullanmada kendilerini yetkin hissetmeleri ve İnternet'i kullanmada kendilerini yetkin hissetmeleri değişkenleri ile ders materyali hazırlamada kullandıkları İnternet kaynakları ve ders materyali hazırlamada kullandıkları İnternet kaynaklarından aldıkları bilgileri kullanım şekilleri arasında ilişki aranmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Materyal Hazırlamada Anketi ile toplanmış ve SPSS 10.0 for Windows programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Öğretmenlerin ders materyali hazırlamada İnternet'i kullanım durumlarına ilişkin yapılan bu araştırma kapsamında, öğretmenlerin İnternet'i dersleri için materyal hazırlama amacıyla kullanmaları ve İnternet'i hem bir iletişim teknolojisi olarak hem de akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir araç olarak etkin kullanmaları sağlanmalıdır. Bu nedenle olanaklar dahilinde öğretmenlere seminerler ve kurslar verilerek İnternet teknolojisinin kullanımı özendirilmelidir. Öğretmen ve öğretmen adaylarının yeni teknolojilere entegrasyonu sağlanmalıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.subjectEğitim teknolojisi -- Türkiye -- Kütahyaen_US
dc.titleÖğretmenlerin ders materyali hazırlamada interneti kullanma durumlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXX, 178 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster