Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzsoy, Yahya, 1926-1996
dc.contributor.authorKarabaş, Ali Rıza
dc.date.accessioned2015-07-15T16:46:58Z
dc.date.available2015-07-15T16:46:58Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3184
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6944en_US
dc.description.abstractToplumların varlığını, kalkınmasının, sosyal ilişkilerin kurulmasını ve sürdürülebilmesini sağlayan en önemli olgulardan biri eğitimdir. Kişinin okul yaşamından sonra, işte bilgi eksikliği, deneyim noksanlığı, beceri zayıflığı, adaptasyon zorluğu çektiğinde, kurumlar da yeni teknolojiden yararlanarak prodüktivitelerini arttırmak, maliyetleri ucuzlatmak istediklerine hizmet içi eğitim kaçınılmaz olmuştur. Bu zorunluluk kalkınma planlarına ve yasalara girmiştir. Kurumlarda da uygulamaları gün geçtikçe artmıştır. Bu çalışmada, gün geçtikçe uygulamaları artan, yasalarla kalkınma planlarıyla, kurumların özel amaçlarıyla önem ve gereklilik kazanan hizmet içi eğitim programların değerlendirme durumları saptanmaya çalışılmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, toplum, çalışan ve kurum ilişkisi, hizmet içi eğitim, kalkınma planları ve yasalardaki hizmet içi eğitim, kurum, birey, ekonomik ve toplum açısından probleme yer verilmiştir. İkinci bölümde, araştırmanın kapsamı, verilerin toplanması ve çözümü ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, kurumlardan elde edilen bulgular ve bu bulgulara dayanılarak yapılan yorumlara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, bulgulara kadar olan kısmın özeti, bulgulara dayanılarak yargı ve yargıya dayanılarak da öneriler yer almaktadır. Araştırma, kurumlarda uygulanan hizmet içi eğitim programlarının değerlendirme durumunun niceliğini, değerlendirilen ve değerlendirilmeyen programların sayısını, değerlendirilen programlarının nitelik olarak durumunu, değerlendirmenin hizmet içi eğitim etkinliği sonunda mı, yoksa eğitime katılan personelin işyerine döndükten sonra mı yapılmış olduğunu ve hizmet içi eğitim programlarını değerlendirirken hangi yöntemleri kullandıklarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bilgiler Nisan-Mayıs 1989 tarihlerinde kurumlara gidilerek, ilgili ve yetkililerle görüşerek toplanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet içi eğitim -- Değerlendirmeen_US
dc.titleHizmet içi eğitim programlarının değerlendirme durumlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVI, 69 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster