Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlıç, Mehmet
dc.contributor.authorSaracaloğlu, Asuman Seda
dc.date.accessioned2015-06-30T10:54:09Z
dc.date.available2015-06-30T10:54:09Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3189
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 12281en_US
dc.description.abstractBu araştırma, Türkiye'de ve Japonya'da öğretmen yetiştirme sistemlerinin hizmetöncesi ve hizmetiçi eğitimi boyutlarındaki benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bu nedenle Türkiye' de ve Japonya'da hizmetöncesi öğretmen yetiştirme sistemleri; öğrenci seçimi, öğretim programları, staj ve uygulama, istihdam ve stajyerlik ile öğretmenlerin hizmetiçi eğitimleri, statülari ve meslek kuruluşları boyutlarında ele alınarak karşılaştırılması hedeflenmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırmada, 'Tarama Modeli' kullanılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde tanımlayıcı ve tarihsel yaklaşım ile yapısal-işlevcilik yöntemleri kullanılmıştır. Ayrıca bilgi toplama formu, kütüphane taraması ve görüşme tekniğine yer verilmiştir. Araştırma sonucunda, Türk ve Japon eğitim sisteminin genel yapısı ile hizmetöncesi öğretmen yetiştirme, öğrenci seçimi, eğitim programları, istihdam politikaları ve staj uygulama boyutlarında benzerliklerin daha çok olduğu; buna karşın, hizmetiçi eğitim uygulamaları ile öğretmenlerin statüleri ve meslek kuruluşları boyutlarında ise farklılıkların olduğu ortaya çıkmıştır. Bu bulgular ışığı altında, Türkiye için geçerli olabilecek bir 'Öğretmen Yetiştirme Modeli' önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitimen_US
dc.titleTürk ve Japon öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 288 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster