Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaşar, Şefik
dc.contributor.authorİmer, Gülriz
dc.date.accessioned2016-03-28T16:02:36Z
dc.date.available2016-03-28T16:02:36Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3198
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6312en_US
dc.description.abstractBu araştırma gösteri (demostrasyon) öğretim yöntemi, radyo ile öğretim yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemini ile öğrenim gören İlkokul Fen Bilgisi, öğrencilerin fen başarıları arasında bir fark olup olmadığını ortaya koymak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Eskişehir ili ilkokullarındaki tüm beşinci sınıf öğrencileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Örneklem ise yansız atama yolu ile Eskişehir Dumlupınar İlkokulu 5/A sınıfıdır. Deneysel çalışma 39 öğrenci üzerinde yürütülerek; iki deney, bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grubunun birine gösteri öğretim yöntemi, diğerine radyo ile öğretim yöntemi uygulanmış; kontrol grubuna ise geleneksel yöntem uygulaması yapılmıştır. Öğretimi yapılacak ünite olarak ''Zenginlik Kaynaklarımız-Toprağımız'' ünitesi seçilmiştir. Ünitenin öğretimine geçilmeden önce öntest; öğretimden sonra ise sontest olarak hazırlanan başarı testi verilmiştir. Hangi yöntemin öğrenci başarısına etki ettiğini bulmak üzere varyans analizi ve ikişerli t testi istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ise gösteri öğretim yönteminin geleneksel ve radyo ile öğretime göre Fen Bilgisi öğretiminde daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Radyo ile öğretim yöntemi ise geleneksel yönteme göre daha fazla etkili bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim -- Aygıt ve gereçleren_US
dc.subjectDemonstrasyon merkezleri, Eğitimdeen_US
dc.subjectRadyo, Eğitimdeen_US
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.titleFen bilgisi öğretiminde gösteri (demonstrasyon) ve radyo ile öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 87 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster