dc.contributor.advisor | Eripek, Süleyman | |
dc.contributor.author | Çiçek, Kerem | |
dc.date.accessioned | 2014-06-13T11:44:14Z | |
dc.date.available | 2014-06-13T11:44:14Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3224 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 109663 | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı, Denizli il merkezinde bulunan Öğretilebilir Çocuklar Okulu Ünite II sınıfında uygulanan Hayat Bilgisi Ders Programının değerlendirilmesidir. Bu amaçla: 1. Ünite II sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi Ders Programı Ünite amaçlarına ulaşma durumları nedir? 2. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi Ders Programını amaç, içerik ve eğitim durumları boyutlarında değerlendirme sonuçları nedir? sorularına yanıt aranmıştır. Birinci sorunun yanıtına araştırmanın yapıldığı tarihte Ünite II sınıfına devam eden toplam 9 öğrencinin Hayat Bilgisi Ders Programı Ünite amaçlarına ilişkin düzeylerine gözlenerek ulaşılmıştır. Bu amaçla ''Öğrenci Gözlem Formu'' kullanılmıştır. Formda öğrencilerin her bir ünitenin amaçlarına ulaşma düzeyleri; Bağımsız, Öğretim ve Engellenme düzeyinde ele alınmıştır. İkinci sorunun yanıtına Öğretilebilir Çocuklar Okulunda görev yapan öğretmelerin Hayat Bilgisi Ders Programına ilişkin görüşleri alınarak ulaşılmıştır. Bu amaçla ''Öğretilebilir Çocuklar Okulu Hayat Bilgisi Ünite II Ders Programının Eğitim Programları Boyutlarında Değerlendirilmesi Formu'' kullanılmıştır. Formda öğretmenlerin değerlendirmeleri; amaç, içerik ve eğitim durumları boyutlarında olmuştur. Araştırmanın başlıca bulguları şunlardır. Araştırma sonucunda öğrencilerin Hayat Bilgisi Ders Programında yer alan ünitelerin amaçlarına ulaşma düzeylerinin çeşitlilik gösterdiği belirleniştir. Buna göre I. Ünitenin (Özbakım) amaçlarına 9 öğrenciden 5'i Bağımsız düzeyde ulaşırken III ve IV Ünitenin amaçlarına bağımsız düzeyde ulaşan öğrenci sayıları 3 olmaktadır. Bununla birlikte ünite amaçlarına Bağımsız düzeyde ulaşan öğrencilerle, öğretim düzeyinde ulaşan öğrenciler birlikte gruplandığında genellikle öğrencilerin ünite amaçlarına ulaşmada başarılı olduklarını söyleyebiliriz. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi amaçlarına ve içeriğine ilişkin görüşleri ''kısmen katılıyorum'', ''katılmıyorum'' seçeneklerinde yoğunlaşmaktadır. Buna karşın eğitim durumlarına ilişkin görüşlerinde | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Zihinsel özürlü çocuklar -- Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim -- Müfredat programları | en_US |
dc.title | Öğretilebilir çocuklar okulu hayat bilgisi ders programının değerlendirmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | [3], 41, [2] y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |