Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Ferhan
dc.contributor.authorEker, Mustafa
dc.date.accessioned2004-05-20T16:49:52Z
dc.date.available2004-05-20T16:49:52Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3264
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 163998en_US
dc.description.abstractBu araştırma Eskişehir ili merkezinde görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin görüş ve düşüncelerini inceleyen niteliksel bir çalışmadır. Bu bağlamda bilgisayar öğretmenlerinin, *görev ve sorumlulukları,*görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirebilmek için değişmesini istedikleri durumlar *görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirebilmek için gösterdikleri kişisel çabalar ve karşı1aştıkları durumlar incelenmiştir. Türkiye'de bilgisayar eğitiminin çok uzak olmayan bir geçmişi vardır. Üniversitelerde kurulan bölümlerle bilgisayar öğretmenleri yetiştirilmektedir. Bu araştırmanın olası sonuçları Bilgisayarın eğitimde kullanılmasıyla ilgili çeşitli projeler yürüten Milli Eğitim Bakanlığına, bu projeler hakkında dönüt verecek, yeni projeler için yol gösterecektir. Ayrıca bilgisayar öğretmenlerinin özlük hakları tartışılmaya açılabilecek, ve bu konuda iyileştirme çalışmaları yapılabilecektır. Bu çalışma ayrıca üniversiteleri bilgisayar öğretmeni yetiştiren bölümlerine dönüt niteliğinde bilgiler sunacaktır. Alanyazında yapılan araştırmalar incelendiğinde, gerek öğretmenlerin sorunlarını inceleyen araştırmalara gerekse bilgisayar eğitiminin sorunlarını inceleyen araştırmalara rastlanmıştır. Bununla birlikte, bu çalışma bilgisayar öğretmenlerinin durumlarını doğrudan inceleyen ilk araştırma olması açısından önem taşımaktadır. Yapılan araştırmalar, öğretmenlerin çalışma ortamlarında idarecilerin, diğer çalışanların ve kendilerinin etkili olduklanrını göstermiştir. Yapılan araştırma sonuçlanna göre, öğretmenlerin büyük çoğunluğu stres altında çalışmaktadır ve öğretmenlerin iş verimliliğini etkileyen ücret, özerklik ve yetki gibi etmenler bulunmaktadır. Araştırmaya onbir bilgisayar öğretmeni katılmıştır Araştırmaya katılan bilgisayar öğretmenleri ortaöğretim okullarında görev yapmaktadırlar. Araştırmacı bilgisayar öğretmenleriyle birebir görüşmeler yapmış, nitel çalışma özelliklerine uygun olarak araştırma temaları belirlendikten sonra analizler yapılmıştır. Bilgisayar öğretmenleri, çalışma yaşamlarında değişik görevler üstlenmektedir. Bu görevler resmi görevler olabileceği gibi resmi olmayan görevler de olabilmektedir Bilgisayar öğretmenIeri Uzmanlık isteyen görevlerin yanısıra sıradan bilgisayar kullanıcılarının yapabileceği işleri de yapmaktadırlar. Bilgisayar öğretmenleri, çalışma yaşamlarına eğitim-öğretim ortamlarından ya da yönetim sisteminden kaynaklanan sorunlar yaşamaktadırlar Bilgisayar öğretmenleri yaşadıkları sorunlar karşısında kişiel çabalar göstermekte, bu çabaların bir kısmından olumlu sonuçlar almaktadır. Bilgisayar öğretmenlerinin sayısı çok azdır. Mesleki bir örgütlenmeleri yoktur. Bilgisayar öğretmenleri güncel olabilmek ve güncel kalabilmek için çok çalışmak zorundadırlar.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Tutum -- Türkiye -- Eskişehiren_US
dc.subjectBilgisayarlar -- Öğretim (Orta) -- Türkiye -- Eskişehiren_US
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin çalışma ortamlarına ilişkin görüşleri ve beklentileri : bir durum çalışması, Eskişehir ili örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 254 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster