dc.contributor.advisor | Türküm, Ayşe Sibel | |
dc.contributor.author | Altunbaş, Göktuğ | |
dc.date.accessioned | 2004-05-20T16:50:01Z | |
dc.date.available | 2004-05-20T16:50:01Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3268 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 164043 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; üniversite öğrencilerinin cinsiyet, ikamet durumu, sosyal etkinliklere katılma durumu ve sosyal beceri düzeylerine göre sosyal destek algı düzeylerinde farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla 2001-2002 eğitim öğretim yılında Anadolu, Ankara, Hacettepe ve Uludağ Üniversitelerinde öğrenim gören 454 öğrenci, araştırma grubunu oluşturmuştur. Araştımada; öğrencilerin aileden ve arkadaşlardan algılanan sosyal destek düzeyleri Eskin (1993) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Aile ve Arkadaşlardan Algılanan Sosyal Destek Ölçeği", sosyal beceri düzeyleri Yüksel (1998) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Sosyal Beceri Envanteri" ve sosyodemografik özellikleri de araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Bulgular incelendiğinde; kız öğrencilerinin aileden ve arkadaşlardan algılanan sosyal destek düzeyleri, erkek öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek görünmektedir. İkamet durumları açısından öğrencilerin aileden algıladıkları sosyal destek düzeyleri karşılaştırıldığında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak, yurtta kalan öğrencilerin hem sadece arkadaşlardan algılanan sosyal destek, hem de aileden ve arkadaşlardan birlikte algılanan toplam sosyal destek düzeyleri diğer ikamet durumunda olan öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca, etkinliklere katılma durumları karşılaştırılan öğrencilerin ne ailelerinden, ne arkadaşlarından, ne de her ikisinden birlikte algıladıkları sosyal destek düzeyleri anlamlı bulunmamıştır. Yüksek sosyal beceriye sahip olan öğrenciler düşük ve orta düzey sosyal beceriye sahip olan öğrencilere göre daha fazla aileden ve arkadaşlarından sosyal destek algılamışlardır. Araştırmadan elde edilen bulgular, daha önceden yapılmış çalışmalarla birlikte yorumlanmış ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilişkilendirilerek tartışılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal yetenek | en_US |
dc.subject | Sosyal etkileşim | en_US |
dc.subject | Üniversite ve yüksekokul öğrencileri -- Psikoloji | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin sosyal destek düzeylerinin bazı kişisel özellikleri ve sosyal beceri düzeyleri ile ilişkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 83 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |