dc.contributor.advisor | Öztürk, Ali | |
dc.contributor.author | Yalım, Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2014-10-28T19:01:29Z | |
dc.date.available | 2014-10-28T19:01:29Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3311 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 337414 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, yaratıcı drama yolu ile Fen Bilgisi öğretiminin etkililiğine dikkati çekmek ve bu yolla yapılacak olan Fen Bilgisi öğretimine ışık tutmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma; deney ve kontrol kümesinde bulunan denekler aynı çevre, benzer sosyo-ekonomik durum ve aynı okulda bulunduklarından ön koşulu öğrenmeleri arasında anlamlı bir fark olmadığı sayıltılarına dayanmaktadır. Araştırma öntest-sontest kontrol kümeli modele göre desenlenmiş ve deneysel olarak alanda gerçekleştirilmiştir. Uygulama 2003-2004 öğretim yılının birinci döneminde Nevşehir İli Acıgöl İlçesi Karapınar Kasabası Karapınar İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada okulun 4-A ve 4-B şubelerinden biri kontrol, diğeri deney kümesi olmak üzere yansız olarak belirlenmiştir. Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgiler anketi uygulanmıştır. "Çevremizi Tanıyalım" ünitesine ait hedef ve bir davranışlar belirlenip bu hedeflere ne ölçüde ulaşıldığını kontrol etmek için öntest ve sontest olarak kullanılmak üzere bir başarı testi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu başarı testinin önce "geçerliliği" araştırmaya katılmayan öğrenciler üzerinde denenmiştir. Uzman görüşleri de alınarak gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra, başarı testine son biçimi verilmiştir. Denkleştirilmiş küme yöntemiyle kümeler; dördüncü sınıf fen bilgisi karne notları, anket uygulaması sonucu elde edilen veriler ve öntest uygulaması sonucu aldıkları puanlara göre her iki kümede 30'ar olmak üzere toplam 60 öğrenci olacak biçimde denkleştirilmiştir. Fen bilgisi dersinde yürütülen bu araştırmada, üniteye başlamadan önce iki hafta boyunca deney kümesi öğrencilerine yaratıcı drama yöntemi ile fen bilgisi dersi işlenerek, örnek çalışma yapılmıştır. Uygulama başladıktan sonra kontrol kümesinde geleneksel yöntemlerle, deney kümesinde ise yaratıcı drama yöntemi ile bir öğretim gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın bitiminde her iki kümeye de ünite başarı testi sontest olarak uygulanarak öğrenme düzeyleri ölçülmüştür. Verilerin çözümlenmesinde; elde edilen öntest, sontest ve kalıcılık testi puan ortalamaları ile puan dağılımlarının standart sapmaları hesaplanmış, kümeler arası karşılaştırmalarda t testinden yararlanılmış ve kümelerin puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığı .05 düzeyinde yorumlanmıştır. Yapılan bu araştırma sonunda elde edilen bulgu şöyledir: 1. İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi dersinde yaratıcı drama yöntemiyle öğretim yapılan deney kümesinde bulunan öğrencilerin akademik başarıları ile yaratıcı drama yöntemiyle öğretim yapılmayan kontrol kümeside bulunan öğrencilerin akademik başarıları arasında deney kümesi lehine anlamlı fark vardır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tiyatro, Eğitimde | en_US |
dc.title | İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi dersinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik branşlarına etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 157 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |