dc.contributor.advisor | Gültekin, Mehmet, 1965-. | |
dc.contributor.author | Dal, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2015-06-29T12:03:41Z | |
dc.date.available | 2015-06-29T12:03:41Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3329 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 195917 | en_US |
dc.description.abstract | İki binli yılların başları yeni bir yüzyılın başlangıcı olduğu kadar; bilgi toplumu, bilişim teknolojileri gibi yeni kavramlar ortaya çıkarak ve bu kavramların bireylerin ve ulusların yaşamlarını üst düzeyde etkileyerek yaşamın her alanında yenilikler getiren bir değişim ve gelişim döneminin de başlangıcı olmuştur. Kalkınmayı hedefleyen toplumların sürekli yenilenen bilgiye, değişen teknolojilere uyum sağlaması zorunludur. Toplumların bu uyumu dengeli ve kolay bir biçimde gerçekleştirebilmesi; yenilikleri içselleştiren, değişikliklerin gereklerini yerine getiren, yaratıcı zekasını sonuna kadar kullanan, öğrenmekten ve düşünmekten hoşlanan bireylerle olanaklıdır. Türkiye hızla değişen toplum koşullarına uyum sağlayabilen bireyleri yetiştirmek amacıyla eğitim sisteminde iyileştirme ve yeniden yapılanma çalışmaları yapmaktadır. Bu anlamda tüm eğitim basamaklarının temelini oluşturan ilköğretimde yapısal bir düzenlemeye gidilmiş; sekiz yıllık kesintisiz eğitim uygulaması ile programdan uygulamaya kadar birçok yenilik gerçekleştirmiştir. Sekiz yıllık kesintisiz eğitim uygulaması ile ilköğretim programında gerçekleştirilen yeniliklerden biri de "Bireysel ve Toplu Etkinlik" saatleridir. Bir ders olarak algılanmaması gereken "Bireysel ve Toplu Etkinlik" saatleri bireylerin bedensel, duygusal, düşünsel ve sosyal yeteneklerinin kendisi ve toplum yararına en uygun biçimde gelişmesi ve kullanılmasında önemli katkılar getirmektedir. Araştırma, tarama niteliginde bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma evrenini Eskişehir'de İl Miııi Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez ilköğretim okullarında görev yapan tüm birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada evrenden örneklem alma yoluna gidilmemiş, araştırma 604 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlerin "Bireysel ve Toplu Etkinlik" saatlerinde gerçekleştirilen etkinliklere ilişkin görüşlerini almak amacıyla; 56 sorudan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümü için önce, öğretmenlerin anket formuna verdikleri yanıtlar bilgisayar ortamında işlenmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğretmenlerinin görüşleri sayı ve yüzdeler ile ortaya konmuştur. Öğretmenlerin cinsiyetleri, mezun oldukları yükseköğretim programları, meslekteki hizmet süreleri ve okutmakta oldukları sınıflar arasında farklılıklar olup olmadığının anlaşılması için ikili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar arası t testi, üç ve daha fazla karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Rehberlik, Eğitimde | en_US |
dc.subject | İlköğretim | en_US |
dc.subject | Öğretmenler -- Değerlendirme | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu programında birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda yer alan bireysel ve toplu etkinlik saatlerinde gerçekleştirilen eğitim etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XX, 140 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |