Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin, Mehmet, 1965-.
dc.contributor.authorDal, Sibel
dc.date.accessioned2015-06-29T12:03:41Z
dc.date.available2015-06-29T12:03:41Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3329
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195917en_US
dc.description.abstractİki binli yılların başları yeni bir yüzyılın başlangıcı olduğu kadar; bilgi toplumu, bilişim teknolojileri gibi yeni kavramlar ortaya çıkarak ve bu kavramların bireylerin ve ulusların yaşamlarını üst düzeyde etkileyerek yaşamın her alanında yenilikler getiren bir değişim ve gelişim döneminin de başlangıcı olmuştur. Kalkınmayı hedefleyen toplumların sürekli yenilenen bilgiye, değişen teknolojilere uyum sağlaması zorunludur. Toplumların bu uyumu dengeli ve kolay bir biçimde gerçekleştirebilmesi; yenilikleri içselleştiren, değişikliklerin gereklerini yerine getiren, yaratıcı zekasını sonuna kadar kullanan, öğrenmekten ve düşünmekten hoşlanan bireylerle olanaklıdır. Türkiye hızla değişen toplum koşullarına uyum sağlayabilen bireyleri yetiştirmek amacıyla eğitim sisteminde iyileştirme ve yeniden yapılanma çalışmaları yapmaktadır. Bu anlamda tüm eğitim basamaklarının temelini oluşturan ilköğretimde yapısal bir düzenlemeye gidilmiş; sekiz yıllık kesintisiz eğitim uygulaması ile programdan uygulamaya kadar birçok yenilik gerçekleştirmiştir. Sekiz yıllık kesintisiz eğitim uygulaması ile ilköğretim programında gerçekleştirilen yeniliklerden biri de "Bireysel ve Toplu Etkinlik" saatleridir. Bir ders olarak algılanmaması gereken "Bireysel ve Toplu Etkinlik" saatleri bireylerin bedensel, duygusal, düşünsel ve sosyal yeteneklerinin kendisi ve toplum yararına en uygun biçimde gelişmesi ve kullanılmasında önemli katkılar getirmektedir. Araştırma, tarama niteliginde bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma evrenini Eskişehir'de İl Miııi Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez ilköğretim okullarında görev yapan tüm birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada evrenden örneklem alma yoluna gidilmemiş, araştırma 604 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlerin "Bireysel ve Toplu Etkinlik" saatlerinde gerçekleştirilen etkinliklere ilişkin görüşlerini almak amacıyla; 56 sorudan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümü için önce, öğretmenlerin anket formuna verdikleri yanıtlar bilgisayar ortamında işlenmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğretmenlerinin görüşleri sayı ve yüzdeler ile ortaya konmuştur. Öğretmenlerin cinsiyetleri, mezun oldukları yükseköğretim programları, meslekteki hizmet süreleri ve okutmakta oldukları sınıflar arasında farklılıklar olup olmadığının anlaşılması için ikili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar arası t testi, üç ve daha fazla karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRehberlik, Eğitimdeen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Değerlendirmeen_US
dc.titleİlköğretim okulu programında birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda yer alan bireysel ve toplu etkinlik saatlerinde gerçekleştirilen eğitim etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXX, 140 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster